Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dijous, de desembre 23, 2021

EAJ-25

 

He fet recensió de «certa llista» i també del que espero trobar per la meva banda més endavant, durant 2022. Guitarra: Epiphone Wildkat Antique Natural. Baix opcional: Squier Classic Vibe Bass VI. També, un estoig per a 335. Pedal opcional: un segon Ibanez MiniTubescreamer. Dues percussions «tongue» en La i en Si per 40€ cada una. I, ja com a objectius ara mateix inassequibles, una taula SSL Big SiX i un rack SSL Fusion.

La Sire H7 Larry Carlton Cherry Sunburst, en el fons, no és essencial, doncs a «certa llista» ja hi ha una tipus 335 en un altre color. Per tant, descartada.

I he estat mirant una guitarra en groc. Fender no en fa ni per error. Només he trobat, assequible, una Ibanez JEM-JRSP-YE, i assequible encara vol dir quasi 500€ com a molt barat. Per tant, res. Suposo que el que faré serà, quan tingui diners per a mi, comprar una guitarra barata tipus Strato i pintar-la de groc en plan aficionat, encara que no sigui una meravella. Per sort tinc guitarres que sonen bé. Només ho faria pel color.

Això sí, cert que el cervell encara em va a mil per hora en aquest tema. Però per això m’anirà bé la fundació: establir prioritats.


*****


I ara la prioritat, apart de pagar deutes, és el tema del terreny i la casa. La casa, pensant, pot ser un sistema: una casa com a tal d’uns 45 m2 i una o dues casetes més petites per a mals endreços o per a espai extra (per exemple, si vull dibuixar o pintar). La idea és subdividir la despesa tant com em sigui possible, de cara a esglaonar-la. I trigar a anar-hi a viure, per raons econòmiques. Tot, per a allunyar les excuses del banc i els seus 80%.


*****


He cobrat els endarreriments. Reduir deute comença a ser viable. Això sí, em faria falta més pensió.


*****


Feina preparatòria pel Charleston. «Tot Ficció» passa a ser «Salvador Allende», es manté «Tots aquests anys després», i es consuma la substitució de la regravació de «Vull ser lliure» per una nova, «Vilnius». Lletres en anglès i català. Deuré gravar veus durant les festes, sempre que pugui estar despert de dia.

Amb el que tinc complets dos cicles de lletres, Charleston i Jazz. Pel Shut Down no tinc absolutament res, i admeto que abans de fer res en aquell àlbum prefereixo gravar veus i acabar la feina.

Ara, la connexió serà via el Zoom V3, usb, i el meu micro Shure SM58. Tractar de cantar còmode i relaxat. Vaig a fer una cosa que em costa molt de fer.

Esperant ser ja al dia 27. I que 2022 no sigui un desastre. Necessito tanta pau...


*****


No és que m’entusiasmi la TV en cap cas, però diria que si substitueixen Vicent Sanchís per Rosa Romà deu ser per a fer la CCMA encara pitjor. Admeto la meva decepció i fúria amb els polítics.

També a Terrassa.

Tinc la sensació de viure a les ruïnes d’un país.


*****


Vull aprofitar aquests dies per a buscar un argument per a l’òpera-musical. Quatre personatges (dues dones i dos homes), escenari mínim, i segurament molt més diàleg que no pas acció. M’adono que tinc una idea abandonada que podria servir. Però, per exemple, no té final.