Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

Nota sobre la Unitat Mòbil

La Unitat Mòbil, el meu actual estudi, va néixer a mitjan 2006 com una ramificació dels ara tranquil·lament difunts Kanga Sound Studios (l’estudi on vaig gravar amb penes i dificultats el meu primer disc, el «Corrupció»). El seu primer cor va ser un ordinador portàtil Acer amb tarja de so Creative, just el mínim per a gravar. De mica en mica hi vaig anar afegint equips portats de Kanga Sound, més un teclat Yamaha mm6 ja retirat i una successió de taules de mescla Behringer de petit format. Entre 2012 i 2018 l’estudi no va variar gaire, fins que el setembre de 2018 vaig haver de desmuntar l’estudi per unes reformes a la casa i també vaig optar per vendre’m els compressors existents, de poc nivell. Reconstruït lentament entre desembre de 2018 i abril de 2019, la configuració actual de l’estudi és molt més propera a un estudi professional, i de fet és perfectament adequat per a «mastering» analògic. Apart dels meus àlbums a partir del «Feina 2.0», a la Unitat Mòbil s’hi ha gravat també l’àlbum conjunt amb Tired Hippo «petit complot», més dues de les cançons de l’»Álbum blanco» de Dino Ratso.

El seu equipament comprèn:
-Ordinador (el cor del sistema).
-Yamaha DX7
-Yamaha MODX6
-Casio WK7500
-Yamaha DD65 (pads electrònics de percussió)
-Roland D-05
-Roland TR-08
-Waldorf Streichfett
-Korg 05R/W (mòdul sintetitzador)
-Casio GM Sound Module
-M-Audio Midisport 2x2 (mòdul de distribució MIDI)
-Roland INTEGRA 7 (sintetitzador de rack)
-Behringer Virtualizer Pro DSP 2024P (mòdul multiefectes en rack)
-Zoom RFX-2000 (mòdul multiefectes en rack)
-Zoom V3 (efectes de veu)
-Focusrite Scarlett 18i20 (interface audio)
-Tascam US-16x08 (interface audio)
-IGS Audio Tubecore 3U (compressor vari-mu de vàlvules d’alta qualitat, imita el mític Fairchild 670 i té capacitat d’operació M-S més mescla de senyal comprimit i senyal no comprimit per a un masteritzat tipus «New York» efectiu)
-2x Warm Audio WA76 (compressor FET de transistors clònic de l’UREI 1176LN present en estudis de gravació d’alt nivell de tot el món)
-2x Klark Teknik KT-2A (compressor òptic de vàlvules clònic més econòmic del Teletronix LA-2A)
-2x Klark Teknik EQP-KT (equalitzador de vàlvules clònic més econòmic del Pultec EQP-1A)
-Art Pro MPA II (previ a vàlvula amb matriu M-S)
-Patch Bay Neutrik

Micròfons:
-ADK A-51
-AKG C-3000b (x2)
-AKG D-112 MkII
-Shure SM-57
-Shure SM-58
-Behringer B-2 Pro

I, descartats però disponibles si un dia calgués, s’hi mantenen:
-Alto HPA6 (distribuidor d’auriculars)
-Mark Of The Unicorn MIDI Time Piece (un distribuidor MIDI molt potent, però no actualitzat, heretat dels ja extingits Paramètric Estudis)
-AKAI S-1100 i S-4000 (sàmplers de hardware, obsolets pel que fa a connectors però que conservo per si surt com actualitzar-los i perquè provenen de Paramètric Estudis, un estudi clau en la meva biografia)
-Pletina de cassette Tascam 122

Breu nota sobre els Kanga Sound Studios: van existir entre 1998 i 2007, i van ser un estudi expressament creat per a enregistrar-hi el «Corrupció». El seu doble cor, a partir de 2000-2001, va ser una gravadora a vuit pistes Fostex FD-8 i el meu primer ordinador. Al seu voltant, l’instrumental del que disposava aleshores, més un compressor Alesis 3630, un multiefectes Zoom RFX-2000, i un previ Behringer Ultragain T-1953. Després d’acabat el «Corrupció», hi afegiria un multiefectes Behringer Virtualizer Pro DSP2024P i un patch-bay Behringer Ultrapatch. Apart del «Corrupció», s’hi van gravar l’EP de cinc cançons «Febrer» de Tired Hippo, bona part de les bases del «Santuari/Partisà» i, en un pla menys professional, l’àlbum d’Aristòtil-Sud «Desbandada!»
La diferència entre Kanga Sound i la Unitat Mòbil és on s’han allotjat físicament, i encara que el 2006-7 van existir a la vegada, la continuïtat d’equipament és total.