La Unitat Mòbil, el meu actual estudi, va néixer a mitjan
2006 com una ramificació dels ara tranquil·lament difunts Kanga
Sound Studios (l’estudi on vaig gravar amb penes i dificultats
el meu primer disc, el «Corrupció»). El seu primer cor va ser un
ordinador portàtil Acer amb tarja de so Creative, just el mínim per
a gravar. De mica en mica hi vaig anar afegint equips portats de
Kanga Sound, més un teclat Yamaha mm6 ja retirat i una successió de
taules de mescla Behringer de petit format. Entre 2012 i 2018
l’estudi no va variar gaire, fins que el setembre de 2018 vaig
haver de desmuntar l’estudi per unes reformes a la casa i també
vaig optar per vendre’m els compressors existents, de poc nivell.
Reconstruït lentament entre desembre de 2018 i abril de 2019, la
configuració actual de l’estudi és molt més propera a un estudi
professional, i de fet és perfectament adequat per a «mastering»
analògic. Apart dels meus àlbums a partir del «Feina 2.0», a la
Unitat Mòbil s’hi ha gravat també l’àlbum conjunt amb Tired
Hippo «petit complot», més dues de les cançons de l’»Álbum
blanco» de Dino Ratso.
-Ordinador (el cor del sistema).
-Yamaha DX7
-Yamaha MODX6
-Casio WK7500
-Yamaha DD65 (pads electrònics de percussió)
-Roland D-05
-Roland TR-08
-Waldorf Streichfett
-Korg 05R/W (mòdul sintetitzador)
-Casio GM Sound Module
-M-Audio Midisport 2x2 (mòdul de distribució MIDI)
-Roland INTEGRA 7 (sintetitzador de rack)
-Behringer Virtualizer Pro DSP
2024P (mòdul multiefectes
en rack)
-Zoom RFX-2000 (mòdul multiefectes en rack)
-Zoom V3 (efectes de veu)
-Focusrite Scarlett 18i20 (interface audio)
-Tascam US-16x08 (interface audio)
-IGS Audio Tubecore 3U (compressor vari-mu de vàlvules d’alta
qualitat, imita el mític Fairchild 670 i té capacitat d’operació
M-S més mescla de senyal comprimit i senyal no comprimit per a un
masteritzat tipus «New York» efectiu)
-2x Warm Audio WA76 (compressor FET de transistors clònic de l’UREI
1176LN present en estudis de gravació d’alt nivell de tot el món)
-2x Klark
Teknik KT-2A (compressor òptic de vàlvules clònic més econòmic
del Teletronix LA-2A)
-2x Klark Teknik EQP-KT
(equalitzador de vàlvules clònic més econòmic del Pultec EQP-1A)
-Art
Pro MPA II (previ a vàlvula amb matriu M-S)
-Patch Bay Neutrik
Micròfons:
-ADK A-51
-AKG C-3000b (x2)
-AKG D-112 MkII
-Shure SM-57
-Shure SM-58
-Behringer B-2 Pro
I, descartats però disponibles si un dia calgués, s’hi
mantenen:
-Alto HPA6 (distribuidor d’auriculars)
-Mark Of The Unicorn MIDI Time Piece (un distribuidor MIDI molt
potent, però no actualitzat, heretat dels ja extingits Paramètric
Estudis)
-AKAI S-1100 i S-4000 (sàmplers de hardware, obsolets pel que fa a
connectors però que conservo per si surt com actualitzar-los i
perquè provenen de Paramètric Estudis, un estudi clau en la meva
biografia)
-Pletina de cassette Tascam 122
Breu nota sobre els Kanga Sound Studios: van existir entre
1998 i 2007, i van ser un estudi expressament creat per a
enregistrar-hi el «Corrupció». El seu doble cor, a partir de
2000-2001, va ser una gravadora a vuit pistes Fostex FD-8 i el meu
primer ordinador. Al seu voltant, l’instrumental del que disposava
aleshores, més un compressor Alesis 3630, un multiefectes Zoom
RFX-2000, i un previ Behringer Ultragain T-1953. Després d’acabat
el «Corrupció», hi afegiria un multiefectes Behringer Virtualizer
Pro DSP2024P i un patch-bay Behringer Ultrapatch. Apart del
«Corrupció», s’hi van gravar l’EP de cinc cançons «Febrer»
de Tired Hippo, bona part de les bases del «Santuari/Partisà» i,
en un pla menys professional, l’àlbum d’Aristòtil-Sud
«Desbandada!»
La diferència entre Kanga Sound i la Unitat Mòbil és on s’han
allotjat físicament, i encara que el 2006-7 van existir a la vegada,
la continuïtat d’equipament és total.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada