https://lluispalomapatinet.bandcamp.com/album/petit-complot
Notes a la revisió de 2019
El 2019 vaig decidir, amb permís d'en Ferran Baucells, fer una versió "director's cut" de l'àlbum. Encara que respectant molta part de l'àlbum original, vaig treure'n els dos temes femenins (no deixaven de ser un "single" completament apart) i un tema meu que no em satisfeia, "Serè en el trànsit calm" (definitivament, les cançons d'amor no són el meu fort), a la vegada que incloïa un tema final d'en Ferran, "I tot", que va ser gravat com a "single" abans que comencéssim el projecte però que el 2019 vaig entendre que realment n'havia de formar part, és així de potent. De manera que és només Ferran Baucells i jo, i força més Ferran que jo. Com ha de ser.
Lluís Paloma, "Patinet", 31 de maig de 2021.
Notes al "petit complot" (amb Tired Hippo, 2010)
El "Petit complot" és un àlbum conjunt de Tired Hippo i Lluís Paloma,
gravat entre desembre de 2009 i agost de 2010. L'àlbum conté
principalment temes d'en Ferran Baucells i meus, més un tema de cada una
de les dues noies que hi havia en aquell moment a TH. Va ser produït
per mi, a excepció del tema de la Itziar Goñi que tanca el disc, produït
en estil lo-fi per mi i tres persones més. Estilísticament és una
continuació de l'EP de TH "Febrer", però sona més polit. De fet, la idea
dels TH era fer un àlbum molt bàsic, però no va quedar clar
d'entrada... amb el que jo vaig fer una producció molt diferent del que
ells pensaven que faria. Posar-me d'acord amb en Ferran Baucells no va
ser realment un problema, però recordo més tensions amb els temes de les
noies (especialment perquè havien d'obrir i tancar el disc), i part
dels resultats finals d'aquests dos temes es deuen a idees que em va
suggerir oportunament el Ferran. També, recordo haver estat molt
autoexigent amb mi mateix perquè, com a fan número 1 de TH, "7", l'EP
immediatament anterior, em semblava un treball amb bons temes però
compromès per una producció molt discutible (no seva), i no volia que
passés el mateix amb el disc que encetàvem. El títol va sortir d'una
frase meva però va ser decidit pel Ferran, que també va decidir l'ordre
final de les cançons.
Musicalment, es tracta d'un disc amb una estructura molt meditada, i en general de so molt refinat. El Ferran va compondre quatre temes, i jo en vaig aportar quatre més, algun d'ells inacabat des de feia temps, més un instrumental que va ser l'últim tema en ser gravat (però no l'últim en ser conclòs) durant les sessions. Dels respectius temes, un de cada un va ser cantat per l'altre, el que va dur a intercanviar-nos algunes idees (algun disseny de melodia, algun tros de lletra, idees d'arranjaments), amb bons resultats per les dues parts. El Ferran també va sortir amb la idea de fer un tema i tres variacions per insertar entre les cançons principals, cosa que dóna una continuitat al disc. En general es tracta de gravacions molt col·laboratives. Hi ha, però, dos temes meus que vaig acabar pel meu compte, molt cap al final de les sessions: "Boston Tea Party" i "Arribant a l'illa". No pas per falta de ganes del Ferran, que va provar de trobar alguna idea per contribuir sense arribar-la a trobar (en aquell moment). Sí perquè estava tenint problemes amb els temes de les noies. El tema de la Itzi va acabar sonant al seu gust, però no encaixa amb la resta i sento no haver-li pogut fer justícia. El tema inicial, de M., va sonar més integrat i és un bon inici de disc, però tinc la impressió que no li va agradar la meva feina i, en qualsevol cas, ella va sortir del grup poc abans que s'acabés la gravació d'aquest àlbum. Almenys, l'àlbum conté cançons importants tan del Ferran ("29-F, Sant Jordi", "Cel") com meves ("Shelby Avenue Bridge" -amb la important harmònica del Ferran- i les dues que he mencionat abans), i crec que tots dos estem orgullosos del resultat.
Acabo comentant altres produccions que he fet per a TH sense intervenir-hi com a compositor. "Febrer" va ser gravada durant la primera meitat de 2008 al meu antic estudi, amb molta participació d'"hippos", potser amb mescles una mica precipitades, però amb un tema, "Potser... després...", que ell continua tocant en directe i que recomano. Una producció posterior de la que estic molt content (perquè és un temazo) és "OVNI". I, sobretot, hi ha un tema molt més antic, gravat per TH durant les sessions de 2003 pel seu "Minor Songs", i al que en dues sessions el 2005 i 2007 vaig afegir pel meu compte un arranjament "orquestral". El tema es titula "Late At Night", i en la versió definitiva és un tema plè de dinàmiques i matisos que podria recordar -per l'efecte- al "Kissed By A Rose" de Seal, i que en la meva opinió és el tema de tota una vida pel seu autor, el Ferran Baucells.
Notes al "petit complot" escrites pel frn i jo per a posar a internet el 13 d'octubre del 2010, coincidint amb la sortida (autoeditada) del disc en CD físic.
LP- A la fi hem acabat la saga del "petit complot", el disc que en Ferran Baucells (frn, per a abreujar) em va proposar de fer el novembre de 2009 per a treure'm de la paràlisi musical que estava tenint degut a haver hagut de deixar To Be Continued (refundats immediatament com a L'Exèrcit d'Islàndia). Curiosament, també ha acabat inspirant el frn. Aquest és un de dos projectes simultanis per a Tired Hippo (l'altre, que trigarà una mica més, es coneix com les "Bedroom Tapes" i està essent gravat -ja quasi estan- als mbm studios d'en Miguel Ballester), i en aquest cas ell ha insistit en què es tracta d'un projecte a signar com a Tired Hippo + Lluís Paloma, tot i que jo el veig més com contribuir cançons i producció a un àlbum essencialment de TH. Almenys (i només amb l'excepció de WB i MF, més acústiques a petició de les seves autores), aquest "petit complot" que us oferim conté les produccions més arranjades de tota la carrera de TH (tot i que similars esforços tècnics es van fer al "Collage", produït per Toni Noise el 2007, i al "Sweet Après Dinner", produït per l'Arnau Vallvè el 2007), i segueix un primer intent amb TH en aquest estil, l'EP "Febrer", produït per mi el 2008 al meu antic estudi. I, en el pitjor dels casos, "petit complot" és un viatge bonic. Us n'analitzo els temes:
FB- Abans d’entrar a l’anàlisi del disc m’agradaria donar les gràcies al Lluis Paloma per formar part de la trama principal d’aquest ‘Petit Complot’, a la Itziar, la M. i el Jordi per la seva ajuda i participació en el projecte, al Sebas Iglesias per fer possible que m’arribés el tema de la Itziar i a qualsevol que escolti el que ara mig explicarem...
En total, nou mesos de sessions molt ambicioses (33 en total). I crec que en general ens n'hem sortit. Tant de bo serveixi per a que ens descobreixi un nou públic, reconec que jo no em sentia tan satisfet d'un àlbum produït per mi des de 2004, i voldria compartir-lo. I almenys jo el tinc per un esforç major. Escolteu-lo, val la pena. Mentre, també he preparat algunes mescles descartades per a que apareguin en un EP disponible a Last.FM i titulat "Lonely Watcher of the Skies", on fins ara només hi havia dos vells arranjaments de cançons del "Minor Songs" de TH i que pot quedar bé amb quatre pistes més que deixen clar l'esforç esmerçat en gravar el "petit complot". Seran allà per a qui tingui curiositat per escoltar-les.
El Lluís ja ha esmentat el ‘Lonely watcher of the skies’ com a instrument per a completar el ‘Petit Complot’. En breu hi penjaré, per exemple la presa acústica de ‘Shelby Avenue Bridge’ o ‘7’ un tema descartat (sí, TH descartant temes!) que és la cançó més llarga que hagi escrit mai, set minuts.
El que vindrà tot seguit seran les Bedroom Tapes, un retorn als orígens de TH, el disc que havia de ser la continuació del Sweet Après Dinner i que ens ha costat més de tres anys de finalitzar. Ja hi haurà temps de [parlar] d’aquest disc que estem enllestint sota la direcció i producció de Miguel Ballester... ben aviat!
Musicalment, es tracta d'un disc amb una estructura molt meditada, i en general de so molt refinat. El Ferran va compondre quatre temes, i jo en vaig aportar quatre més, algun d'ells inacabat des de feia temps, més un instrumental que va ser l'últim tema en ser gravat (però no l'últim en ser conclòs) durant les sessions. Dels respectius temes, un de cada un va ser cantat per l'altre, el que va dur a intercanviar-nos algunes idees (algun disseny de melodia, algun tros de lletra, idees d'arranjaments), amb bons resultats per les dues parts. El Ferran també va sortir amb la idea de fer un tema i tres variacions per insertar entre les cançons principals, cosa que dóna una continuitat al disc. En general es tracta de gravacions molt col·laboratives. Hi ha, però, dos temes meus que vaig acabar pel meu compte, molt cap al final de les sessions: "Boston Tea Party" i "Arribant a l'illa". No pas per falta de ganes del Ferran, que va provar de trobar alguna idea per contribuir sense arribar-la a trobar (en aquell moment). Sí perquè estava tenint problemes amb els temes de les noies. El tema de la Itzi va acabar sonant al seu gust, però no encaixa amb la resta i sento no haver-li pogut fer justícia. El tema inicial, de M., va sonar més integrat i és un bon inici de disc, però tinc la impressió que no li va agradar la meva feina i, en qualsevol cas, ella va sortir del grup poc abans que s'acabés la gravació d'aquest àlbum. Almenys, l'àlbum conté cançons importants tan del Ferran ("29-F, Sant Jordi", "Cel") com meves ("Shelby Avenue Bridge" -amb la important harmònica del Ferran- i les dues que he mencionat abans), i crec que tots dos estem orgullosos del resultat.
Acabo comentant altres produccions que he fet per a TH sense intervenir-hi com a compositor. "Febrer" va ser gravada durant la primera meitat de 2008 al meu antic estudi, amb molta participació d'"hippos", potser amb mescles una mica precipitades, però amb un tema, "Potser... després...", que ell continua tocant en directe i que recomano. Una producció posterior de la que estic molt content (perquè és un temazo) és "OVNI". I, sobretot, hi ha un tema molt més antic, gravat per TH durant les sessions de 2003 pel seu "Minor Songs", i al que en dues sessions el 2005 i 2007 vaig afegir pel meu compte un arranjament "orquestral". El tema es titula "Late At Night", i en la versió definitiva és un tema plè de dinàmiques i matisos que podria recordar -per l'efecte- al "Kissed By A Rose" de Seal, i que en la meva opinió és el tema de tota una vida pel seu autor, el Ferran Baucells.
Notes al "petit complot" escrites pel frn i jo per a posar a internet el 13 d'octubre del 2010, coincidint amb la sortida (autoeditada) del disc en CD físic.
LP- Lluís
Paloma
FB-
Ferran Baucells
LP- A la fi hem acabat la saga del "petit complot", el disc que en Ferran Baucells (frn, per a abreujar) em va proposar de fer el novembre de 2009 per a treure'm de la paràlisi musical que estava tenint degut a haver hagut de deixar To Be Continued (refundats immediatament com a L'Exèrcit d'Islàndia). Curiosament, també ha acabat inspirant el frn. Aquest és un de dos projectes simultanis per a Tired Hippo (l'altre, que trigarà una mica més, es coneix com les "Bedroom Tapes" i està essent gravat -ja quasi estan- als mbm studios d'en Miguel Ballester), i en aquest cas ell ha insistit en què es tracta d'un projecte a signar com a Tired Hippo + Lluís Paloma, tot i que jo el veig més com contribuir cançons i producció a un àlbum essencialment de TH. Almenys (i només amb l'excepció de WB i MF, més acústiques a petició de les seves autores), aquest "petit complot" que us oferim conté les produccions més arranjades de tota la carrera de TH (tot i que similars esforços tècnics es van fer al "Collage", produït per Toni Noise el 2007, i al "Sweet Après Dinner", produït per l'Arnau Vallvè el 2007), i segueix un primer intent amb TH en aquest estil, l'EP "Febrer", produït per mi el 2008 al meu antic estudi. I, en el pitjor dels casos, "petit complot" és un viatge bonic. Us n'analitzo els temes:
FB- Abans d’entrar a l’anàlisi del disc m’agradaria donar les gràcies al Lluis Paloma per formar part de la trama principal d’aquest ‘Petit Complot’, a la Itziar, la M. i el Jordi per la seva ajuda i participació en el projecte, al Sebas Iglesias per fer possible que m’arribés el tema de la Itziar i a qualsevol que escolti el que ara mig explicarem...
Vaig
proposar al Lluís Paloma de fer un disc junts després que ell
anunciés la seva voluntar de deixar de fer música. Jo havia
començat un projecte conjunt amb el grup Orangine on incloïa ’29-f’
i ‘Brillant’, però no es va poder dur a terme i vaig pensar que
era una bona oportunitat per seguir amb la idea de fer un disc a 4
mans (8 al final amb el costat femení de TH)). A més, hi havia la
bona experiència prèvia de l’EP ‘Febrer’, anterior treball de
TH realitzat íntegrament amb el Lluis Paloma. Així, mesos després
arriba ‘Petit Complot’, presentat amb una portada gentilesa de la
Itziar que torna 'a lo grande' a les portades de TH i que es pot
prendre com un viatge que ens ha portat d’un punt de partida a un
destí ben diferents, un viatge per mar amb amics que comença
així...
1. Winter Boots. LP- Aquest tema, escrit, cantat i bàsicament tocat per M. amb un senzill arranjament de baix, guitarra elèctrica de 12 cordes, mandolina i la acústica de M., va ser complex de gravar degut a que durant un temps M. i jo no trobàvem prou terreny comú com per a obtenir un arranjament que ens satisfés a tots. Afortunadament, en frn em va demanar, per a escoltar-la, una mescla bàsicament acústica que, amb l'afegit d'un baix, és la que sentiu. Segons en Toni Noise, aquest és el millor tema de l'àlbum.
1. Winter Boots. LP- Aquest tema, escrit, cantat i bàsicament tocat per M. amb un senzill arranjament de baix, guitarra elèctrica de 12 cordes, mandolina i la acústica de M., va ser complex de gravar degut a que durant un temps M. i jo no trobàvem prou terreny comú com per a obtenir un arranjament que ens satisfés a tots. Afortunadament, en frn em va demanar, per a escoltar-la, una mescla bàsicament acústica que, amb l'afegit d'un baix, és la que sentiu. Segons en Toni Noise, aquest és el millor tema de l'àlbum.
FB- Un molt
bon tema de la Mireia per començar el disc, feia temps que el tocava
i ens va semblar molt bona idea que el passés al repertori de TH.
Els nostres camins es separen en el moment de treure el disc i li
agraeixo tot el que ha fet per aquest grup i li desitjo molta sort en
els seus projectes personals (segur que no li caldrà!). Francament
divertit de tocar amb el banjo.
2. Tant pis. LP- Un tema d'en frn on certament s'hi està molt bé. És un bon exemple del tipus d'arranjaments que he fet pels temes del frn en aquest disc, amb sintetitzadors reforçant la seva guitarra acústica. L'inici sona una mica fluix de volum (pel cantó positiu: en frn té una capacitat de matís increïble a la guitarra), però he deixat el tema quasi sense comprimir perquè vaig comprovar que comprimint-lo massivament passava a sonar una mica dur i no milloràvem el volum de la intro. Tal com està està prou bé.
2. Tant pis. LP- Un tema d'en frn on certament s'hi està molt bé. És un bon exemple del tipus d'arranjaments que he fet pels temes del frn en aquest disc, amb sintetitzadors reforçant la seva guitarra acústica. L'inici sona una mica fluix de volum (pel cantó positiu: en frn té una capacitat de matís increïble a la guitarra), però he deixat el tema quasi sense comprimir perquè vaig comprovar que comprimint-lo massivament passava a sonar una mica dur i no milloràvem el volum de la intro. Tal com està està prou bé.
FB- Ja
l’hem estrenat en directe aquest tema, tant a l’ovella negra com
a l’elèctric, penso que el joc de veus amb la Mireia i la
senzillesa que respira li fan molt bé... el títol, una expressió
francesa que em va descobrir la Marieta... o sigui que aquest tema
està dedicat!
3. El vaixell. LP- Una idea d'en frn que ha sortit prou interessant: fer variacions sobre un tros curt i repartir-les per l'àlbum, donant-li una estructura definida. Aquí, el tema es presenta a dues guitarres, tocades pel frn en sessions diferents.
3. El vaixell. LP- Una idea d'en frn que ha sortit prou interessant: fer variacions sobre un tros curt i repartir-les per l'àlbum, donant-li una estructura definida. Aquí, el tema es presenta a dues guitarres, tocades pel frn en sessions diferents.
FB- Sempre
m’hagués agradat fer un disc que entre cançó i cançó aparegués
un melodia de referència que enllacés els temes. Aquí serveix per
enllaçar blocs de temes del Lluis i meus, és una idea que se’m va
ocòrrer mentre gravàvem guitarres... aquí en la seva versió més
nua, només veiem el vaixell, el viatge començarà aviat...
4. 29-f,
St. Jordi. LP- Coescrit entre en frn i M., aquest tema té una
lletra força intrigant. L'arranjament, prou potent, també està
basat en les guitarres del frn, i hi vaig aconseguir un efecte de
theremin amb un so de l'mm6. Un detall és que el frn va gravar la
veu sense tenir del tot acabada la lletra, i hi ha un parell
d'inserts amb dos versos definitius cada un. Us repto a trobar-los.
FB- Una de
les cançons més importants per a mí i que justifica tot el disc,
la Mireia va ajudar-me a arrodonir la lletra més personal que mai he
escrit. Ha sonat en directe un parell o tres de vegades però
actualment no forma part del nostre repertori tot i que valoro
recuperar-la. L’arranjament del Lluis em sembla molt bonic i tot i
que ell parla de lletra intrigant ha captat plenament l’essència
del tema.
5. Shelby Avenue Bridge. LP- Aquest tema, nascut d'uns acords que jo havia trobat a l'acústica de 12, va ser gravat com un homenatge musical a Bill Monroe. En aquest sentit, inclou tocs inconfusibles com les armòniques (del frn), alguns banjos enterrats a la mescla (del frn), versions sintetitzades de baix acústic i violí "fiddle", i moltes acústiques, realçades al seu torn per un orgue, un so de corn anglès... i la veu de M. transformant-ho tot. No m'ho esperava. La lletra és també un homenatge, en aquest cas a la cantant Patsy Cline.
5. Shelby Avenue Bridge. LP- Aquest tema, nascut d'uns acords que jo havia trobat a l'acústica de 12, va ser gravat com un homenatge musical a Bill Monroe. En aquest sentit, inclou tocs inconfusibles com les armòniques (del frn), alguns banjos enterrats a la mescla (del frn), versions sintetitzades de baix acústic i violí "fiddle", i moltes acústiques, realçades al seu torn per un orgue, un so de corn anglès... i la veu de M. transformant-ho tot. No m'ho esperava. La lletra és també un homenatge, en aquest cas a la cantant Patsy Cline.
FB- El
millor tema del Lluis en aquest disc, almenys musicalment per a mi
perquè a nivell de lletra tots els temes que porten la seva
signatura estan a un nivell altíssim (a un que jo no arribaré
mai)... ‘ràdios orfes, discos inèdits,..’ senzillament immensa.
Tinc la sort de posar-hi banjos i armòniques (sonen increibles), una
en do i l’altre en la... i sona!! Hi ha una versió alternativa
country que veurà la llum aviat i que recomano!
6. A bord.
LP- Primera variació: afegir sintetitzadors (sobretot el vibràfon)
a la base del frn.
FB- Ja hem
sentit el primer tema del Lluis, ens comencem a moure...
7. El poble
del somni d'aigua. LP- Un tema meu on el frn hi contribueix la
melodia de veu amb bon efecte. Els cors del final estan cantats per
quatre persones (incloent a en Jordi Ibañez) a petició del frn. La
lletra reflecteix un somni meu. La seqüència d'acords data de 1996,
però no ha estat fins aquest àlbum que li hem pogut donar la seva
forma definitiva.
FB- Mentre
treballàvem en el projecte vaig pensar que seria divertit que jo
posés veu en un dels temes del Lluis i a l’inrevés, aquí canto
jo un tema del Lluís inspirat en un somni... de seguida que vaig
sentir els seus temes vaig decidir que volia cantar aquest, tot i que
no va ser senzill encaixar la lletra amb la música però estic
content de com ha quedat amb el final cantat amb el Jordi i la M.,
tothom... vaig afegir una guitarra mínima en l’arranjament.
8. Boston
Tea Party. LP- Una de dues cançons íntegrament resoltes per mi
en aquest projecte. Amb una idea de 2005, la pista base s'ha anat
construïnt des de 2007, i es va ralentitzar per a gravar l'elèctrica
de 12 rítmica sense celleta, per a després tornar-la a accelerar un
to. Abandonant la lletra i melodia que un cop havia tingut, la nova
lletra parteix d'un fet que va significar el primer episodi de
desobediència civil que va acabar conduïnt a la independència dels
EUA. Jo, però, hi introdueixo referències més nuclears.
FB- La
millor lletra del disc, ‘em vas convèncer de tirar té al mar’...
val la pena entrar-hi! Després de provar de ficar-hi una guitarra
vaig desistir perquè el tema ja sonava completíssim.
9. Tot en moviment. LP- Segona variació: sons metàl·lics antillans i cintes del revés.
FB- El disc avança...
9. Tot en moviment. LP- Segona variació: sons metàl·lics antillans i cintes del revés.
FB- El disc avança...
10. Cel.
LP- La darrera incorporació d'un tema del frn al disc, compta amb un
bon arranjament vocal ideat per ell, amb quatre persones entrant
successivament. Originalment ell la tenia pensada per a anar només
amb una rítmica. Unes pistes extra amb la meva novíssima acústica
i un final una mica ambient que vaig gravar per separat van
convèncer-lo que amb més matisos el tema guanyava.
FB- Volíem
posar quatre temes cadascú dins dels disc (més els instrumentals i
els de la M. i la Itziar) i el meu quart tema era ‘7’ que dura
quasi set minuts i vaig veure que potser no encaixava en el disc.
Així als mesos d’abril i maig preparant el concert per la [2] de
l’Apolo vaig trobar aquest tema que inicialment havia de durar no
més del minut i més cantat. El Lluis el va fer crèixer amb més
guitarres i la ‘coda’ instrumental. Al directe de la [2] penso
que la cançó va funcionar molt bé i la ‘coda’ es va convertir
en pura distorsió, tant de bo trobem un escenari on repetir-ho.
Col.labora el Jordi Ibáñez en les veus.
11. Serè
en el transit calm. LP- Treta amb una Alvian imitació de Gibson
ES-335, va ser un tema una mica difícil de mesclar, i les
aportacions a la mescla d'en frn són de detall però van
possibilitar acabar el tema. La lletra surt de la meva obsessió a
principis d'any amb la Belle Époque. Era el primer cop que
aconseguia escriure amb mètrica, però vaig haver de trencar-la per
a aconseguir una pista vocal convincent.
FB- Des que
ens vam plantejar aquest disc, el Lluís tocava el ‘riff’ de la
cançó amb la guitarra i la veritat és que sonava força bé. Al
final va gravar el ‘riff’ amb teclats i jo vaig afegir una
acústica afinada en re per la part del pont i arrodonir un tema que
encaixa perfectament en el moment que es troba el disc.
12.
Floc/Contrafloc. LP- Tercera variació: parteix de la segona i li
afegeix sons d'elèctrica de 12 reverberats.
FB- El vaixell ens porta sense remei cap al final del disc...
FB- El vaixell ens porta sense remei cap al final del disc...
13.
Brillant. LP- Encara que cantada per mi, és un bon tema del frn
amb efectes interessants de sintetitzador i de
guitarra-passada-per-reverb. Jo li vaig aportar una estrofa de text,
però no hi tinc molt mèrit, en ser una variació fonètica de la
primera estrofa. Bones veus de M. al final.
FB- Tema que entrava en el projecte inicial amb els Orangine. L’idea original era repetir la mateixa estrofa dues vegades però al convertir-se en el meu tema que cantaria el Lluís li va canviar la segona estrofa per pujar-la de nivell (un atzar més brillant). La M. completa el tema amb una veu preciosa. 14. Arribant a l'illa. LP- Creada en 72 hores quasi al final de les sessions, aquesta també l'he resolta en solitari (tot i que el frn tenia ganes d'afegir-hi alguna cosa, sense acabar de trobar què). És un instrumental a mig camí d'ABBA i Supertramp (pel tipus de sonoritats emprades), però també té prou el meu toc com per a no ser considerada una segona part de res. N'estic molt content. La música va ser creada en abstracte com a simple desenvolupament d'una seqüència d'acords amb una melodia afegida, però un cop acabada se'm va acudir el títol i des d'aleshores que penso en el mar, un matí amb cel blau, un vaixell, i entrar majestuosament en una badia. És divertit.
FB- Tema que entrava en el projecte inicial amb els Orangine. L’idea original era repetir la mateixa estrofa dues vegades però al convertir-se en el meu tema que cantaria el Lluís li va canviar la segona estrofa per pujar-la de nivell (un atzar més brillant). La M. completa el tema amb una veu preciosa. 14. Arribant a l'illa. LP- Creada en 72 hores quasi al final de les sessions, aquesta també l'he resolta en solitari (tot i que el frn tenia ganes d'afegir-hi alguna cosa, sense acabar de trobar què). És un instrumental a mig camí d'ABBA i Supertramp (pel tipus de sonoritats emprades), però també té prou el meu toc com per a no ser considerada una segona part de res. N'estic molt content. La música va ser creada en abstracte com a simple desenvolupament d'una seqüència d'acords amb una melodia afegida, però un cop acabada se'm va acudir el títol i des d'aleshores que penso en el mar, un matí amb cel blau, un vaixell, i entrar majestuosament en una badia. És divertit.
FB- S’han
acabat els interludis instrumentals i arribem a destí ‘arribem a
l’illa’. Tema instrumental del Lluís en el que no vaig ser capaç
d’aportar res que millorés un molt bon tema (i no pas per falta de
ganes o d’intents!).
15. You.
LP- Partint de la demo de la Itzi, aquest tema ha passat per almenys
tres arranjaments diferents (dos d'ells força potents) durant la
gravació del disc, per a acabar en un arranjament acústic (en part
petició de la Itzi, en part petició del frn) on jo hi contribueixo
una mandolina, mentre que el frn ha tocat guitarres acústiques i
armònica com a plats forts de l'arranjament.
FB- Una
gran notícia d’aquest ‘Petit Complot’ la guardem pel final. La
Itziar torna a aportar un tema en aquest disc. Gravat inicialment a
Amsterdam amb el Sebas Iglesias de seguida que em va arribar, amb
guitarra i veu, sabia que estava davant d’una nova perla de les que
ens té acostumats. A casa vaig provar la guitarra i l’armònica
que finalment gravaria a l’estudi del Lluis que li va donar un toc
amb mandolines obtenint com a resultat un tema 100%TH per acabar el
disc. Tant de bo vinguin més temes d’Holanda...
En total, nou mesos de sessions molt ambicioses (33 en total). I crec que en general ens n'hem sortit. Tant de bo serveixi per a que ens descobreixi un nou públic, reconec que jo no em sentia tan satisfet d'un àlbum produït per mi des de 2004, i voldria compartir-lo. I almenys jo el tinc per un esforç major. Escolteu-lo, val la pena. Mentre, també he preparat algunes mescles descartades per a que apareguin en un EP disponible a Last.FM i titulat "Lonely Watcher of the Skies", on fins ara només hi havia dos vells arranjaments de cançons del "Minor Songs" de TH i que pot quedar bé amb quatre pistes més que deixen clar l'esforç esmerçat en gravar el "petit complot". Seran allà per a qui tingui curiositat per escoltar-les.
El Lluís ja ha esmentat el ‘Lonely watcher of the skies’ com a instrument per a completar el ‘Petit Complot’. En breu hi penjaré, per exemple la presa acústica de ‘Shelby Avenue Bridge’ o ‘7’ un tema descartat (sí, TH descartant temes!) que és la cançó més llarga que hagi escrit mai, set minuts.
El que vindrà tot seguit seran les Bedroom Tapes, un retorn als orígens de TH, el disc que havia de ser la continuació del Sweet Après Dinner i que ens ha costat més de tres anys de finalitzar. Ja hi haurà temps de [parlar] d’aquest disc que estem enllestint sota la direcció i producció de Miguel Ballester... ben aviat!
[Nota del Lluís de gener de 2013: ni la cançó "7" ni la
versió definitiva del "Lonely Watcher..." van arribar a
estar disponibles per internet, suposo que perquè no van passar el
sedàs de qualitat del frn. Així mateix, les "bedroom tapes"
van ser guardades, acabades, a l'armari. Tired Hippo van anar a
dormir a mitjan 2012 i el que hi ha ara és el nou projecte grupal del frn,
"Ran Ran Ran", força més experimental.]
Podeu escoltar el "Watcher" aquí:
Per pistes:
1 You (mix #1)
*****
Lonely Watcher Of The Skies
Podeu escoltar el "Watcher" aquí:
"Lonely
Watcher Of The Skies" és l'EP virtual de mescles
alternatives de l'àlbum de 2010 de Lluís Paloma & Tired Hippo
"petit complot", presentant set "estats" que en
si mateixos expliquen i completen la història de com es va gestar,
gravar i decidir l'àlbum acabat. He de dir que aquest EP té
un sabor molt més TH que meu, en ser la meva única aportació compositiva aquí una remescla de
"Shelby Avenue Bridge". Però com a productor que en vaig ser, aquí hi ha resumit tot el meu esforç a l'hora de fer aquest àlbum, de gran importàcia per a mi. També pel Ferran Baucells, un "songwriter" a reivindicar: també hi ha a bord dos "remixos" meus de dos temes d'ell (de l'EP de TH "Minor Songs", de 2003).
un sabor molt més TH que meu, en ser la meva única aportació compositiva aquí una remescla de
"Shelby Avenue Bridge". Però com a productor que en vaig ser, aquí hi ha resumit tot el meu esforç a l'hora de fer aquest àlbum, de gran importàcia per a mi. També pel Ferran Baucells, un "songwriter" a reivindicar: també hi ha a bord dos "remixos" meus de dos temes d'ell (de l'EP de TH "Minor Songs", de 2003).
Per pistes:
1 You (mix #1)
Així era
com originalment havia d'entrar aquesta cançó de la Itziar Goñi a
l'àlbum. Això va ser
cancel·lat quan la pròpia Itzi va voler un so molt més lo-fi.
cancel·lat quan la pròpia Itzi va voler un so molt més lo-fi.
2 Home
(mellotron remix)
Aquest remix
d'un tema del frn és la producció més ràpida continguda aquí. Un
petit experiment
amb sons de mellotron de Soudfont. Al frn li agrada molt un detall purament casual: l'orgue elèctric
entra a la vegada que ell canta un vers sobre la Bíblia.
amb sons de mellotron de Soudfont. Al frn li agrada molt un detall purament casual: l'orgue elèctric
entra a la vegada que ell canta un vers sobre la Bíblia.
3 Shelby
Avenue Bridge (rural mix)
Aquesta
mescla alternativa, no pensada per a l'àlbum, mostra la intenció
country original de la
cançó, i revela elements descartats de la mescla final com, per exemple, el solo de banjo del frn.
cançó, i revela elements descartats de la mescla final com, per exemple, el solo de banjo del frn.
4 Winter
Boots (mix #1)
Aquesta és
la primera mescla que vaig fer d'aquest tema de M. Sona molt més
orquestral que la
versió de l'àlbum, malgrat que les veus i la base de guitarra són les mateixes. No era el que M.
buscava.
5 Late At Night (orchestral mix)
versió de l'àlbum, malgrat que les veus i la base de guitarra són les mateixes. No era el que M.
buscava.
5 Late At Night (orchestral mix)
La cançó
que em va fer descobrir de veritat al frn com a escriptor de cançons
potent, vaig fer aquest
rearranjament més orquestral en dues sessions el 2005 i el 2007. És un arranjament i una cançó que
m'han marcat. Pel que recordo, va ser una de les darreres vegades que vaig tocar el meu sitar.
rearranjament més orquestral en dues sessions el 2005 i el 2007. És un arranjament i una cançó que
m'han marcat. Pel que recordo, va ser una de les darreres vegades que vaig tocar el meu sitar.
6 You
(mix #2)
Aquesta
mescla, basada en sintetitzadors, va ser feta per mi com a
alternativa a la versió de l'àlbum.
7 Winter
Boots (mix #2)
Aquesta
mescla és quasi idèntica a la que obre l'àlbum, excepte per un pad
de sintetitzador que
recorre la segona estrofa de la cançó.
recorre la segona estrofa de la cançó.
1 comentari:
Publica un comentari a l'entrada