Pots escoltar el "Santuari" aquí: https://lluispalomapatinet.bandcamp.com/album/santuari
Notes 2020 (versió bona)
En el fons hi ha pocs canvis a la versió definitiva respecte de la versió retirada de 2015. És igualment instrumental. Simplement, he retirat parts de guitarra que no funcionaven i les he substituïdes per parts de sintetitzador. Va ser el meu primer àlbum del màgic any 2020 (i l'últim que vaig publicar a internet pel meu compte). 15 anys en "development hell", però ha valgut la pena.
Notes 2015 (versió retirada)

1. Mr. Far
Away: Quasi tot és DX7 aquí. Una mica The Who.
2.
Mauretania: Originalment pensada com una sintonia per a ERC, fins que
el Carod em va fer un desaire. Així que no ho serà.
3. Rockin'
1: Primera gravació feta amb la "Califòrnia". Quasi tot
ho és, excepte per una pista d'acords feta amb l'Encore, la darrera
vegada que la vaig tocar.
4.
Studebaker: Gravada per trossos. La rítmica és l'Encore.
5. Parking:
Una pista de sintes, sense més.
6. Dr.
Slump: En un determinat moment havia d'anar sobre el concert que va
fer el Jeff Tweedy a Vilanova i la Geltrú el 3 de juny de 2010 i al
que vam anar el Jordi Ibañez i jo. Però ja no em posaré davant del
micròfon. Millor guitarres i l'ME-25.

8. Bionic
Woman: Un muntatge llarg d'idees que havien de formar part del
"Corrupció".
9. Scotland:
Havia d'anar sobre Grace Slick. Mai no en vaig poder treure una bona
lletra. Prové del desastre del "Busco feina" original de
2006, i aquí està molt millorada.
10. Country
& Western: Un primer intent d'una cosa que aconseguiria a "Shelby
Avenue Bridge" del "petit complot" amb Tired Hippo.
11.
Lusitania: Una de les moltes fases per les que va passar aquest disc
va ser la de bases pregravades per a una òpera el llibret de la qual
havia de ser escrit per una companya d'Italià aplicat al cant, al
conservatori. Quasi no va escriure res. I jo vaig acumular molt
material, que haurà sortit sobretot entre aquest mateix llançament
i el "Feina 2.0". Però aquesta és l'única peça del
conjunt escrita sobre un text, i igualment mai no vam treballar en la
part vocal o en res que s'assemblés a assajar una obra. Així que
instrumentalment queda millor.
12. Song Of
Norway: Treta amb guitarra, però gravada només amb sintetitzadors.
Curiós.
13. Titanic:
Havia de ser la segona pista d'un "disc de vaixells" que
probablement ja no intentaré mai (no vull tornar a cantar). El tema?
El xoc de l'RMS Olympic amb el HMS Hawke el 20 de setembre de 1911.
No és cap pèrdua, m'adono que el 2004-5 no estava preparat pel
canvi estilístic que aquest disc hagués requerit (la llarga ombra
del "Corrupció"). Melodia tocada amb la "Glendor",
la Rickenbacker 330/12.
14. Wizard:
Prové també del desastre del "Busco feina" original de
2006, i també aquí està molt millorada. Una cosa en plan Mike
Oldfield, no té més.
15. Strong:
Una mica més original que la mitjana del disc. Crec recordar que era
una idea apuntada pel "disc de vaixells".
16.
Britannic: Un intent meu de compondre en l'estil de "SMiLE"
dels Beach Boys. No té més.
17. London
Flight: Conté la meva pista instrumental preferida de tot l'àlbum:
slide de guitarra amb reverb, passats a l'inrevés. Accelerada 3
semitons.
18. 1975:
Una anada de l'olla. Punt.
20. Magnum:
Composició en dues parts, ha acabat essent una excusa per a un solo
de rock.
21. Ice Is
Nice: Havia de ser "Ara i aquí", una cançó de protesta
molt potent. Impossible fer-li una lletra que no quedés
immediatament superada pels aconteixements.
Gravat als
Kanga Sound Studios i a diverses configuracions de la Unitat Mòbil a
Terrassa entre 2005 i 2015. Música, enregistrament i producció de
Lluís Paloma, "Patinet".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada