Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dilluns, d’agost 06, 2018

Moonlight Banning Blues

Dies de pensar molt.

*****

La primera cosa que he decidit és abandonar el pla “Warm Audio”, doncs en conjunt és molt onerós quan tinc un problema d’habitatge greu. Només mantindré a l’agenda la Yamaha LL1612ARE, doncs crec que aquí hi puc arribar i no vull prescindir d’una enorme eina de directe. Pot ser que necessiti un ampli de directe amb certs efectes i sense vàlvules però que soni bé, i si no vull que sigui un Roland Blues Cube Artist puc anar a un BOSS Katana d’algun tipus, que és sensiblement més barat i sona força decent. Llavors tinc apuntada una llista de micròfons, però cap urgent, poden esperar a que hagi trobat casa.

*****

Em falten escriure sis lletres, cinc pel “1980” i una per a l’antiga “Crucifixió”, que amb nova lletra estic pensant que podria ser una bona pista fantasma pel “disc de barreja” que he pogut posar en llista fa dues setmanes. De passada podríeu tornar a sentir la darrera interpretació com a baterista del Ferran Valldeperas, i això és molt important.

*****

L’altre dia ja vaig poder gravar cinc veus pel “Disfunctional”. Quatre estan mesclades. Que difícil és mesclar-me quan canto. Vaig haver de posar-me dos compressors, EQ i reverb. Però no em gravo la veu solista a dues o tres pistes: estic buscant un so diferent i més espontani. Tot i que m’he de gravar per seccions. De moment el micro és l’ADK a51s de sempre, via la taula Behringer. No he trobat encara com gravar-me via Tascam US-16x08.

*****

Tampoc no em queda clar com em funcionarà cert pla que vull operar al meu rack quan hagi fet certes gravacions fora de casa aquesta tardor: instal·lar-hi el segon Tascam US-16x08 i dedicar-ne les entrades i sortides de línia a connectar-hi els meus tres compressors analògics, de manera que: 1) siguin accessibles des de Cubase; i 2) pugui eliminar del rack el patch bay, que no faig servir perquè no recordo on és cada cosa ni tinc prou cables. Evidentment, el tema és que no em vull trobar que les entrades i sortides dels compressors sonin incontrolablement junt amb tota la resta d’audio o que fins i tot es posin a fer feedback per damunt de la música. Toca rumiar i documentar-se... En tot cas, si l’operació és factible, també posaria en el lloc del patch bay el meu amplificador d’auriculars Alto, que ara mateix està mort de riure damunt dels CDs. Sobre per a què vull emprar compressors analògics superbàsics quan se suposa que els que ja porta de sèrie Cubase són millors, la resposta és: sons i experimentació. En altres paraules, cada compressor analògic es comportarà de manera diferent, i això es pot emprar creativament per a canviar el caràcter d’una determinada font sonora. Ja sé que un Alesis 3632 o un DBX 266xs no són precisament Fairchilds o UREIs 1176, però ja que els tinc val la pena que els expremi. O no?

*****

Les tres novetats d’aquesta matinada són: 1) a la fi he pogut pujar bé el Harbingers per a que me’l pugin a Spotify, iTunes, etc.; 2) he demanat la correcció d’autoria al Random Rain (ara apareix arreu atribuït a Lluís Paloma i a ‘Patinet’); i 3) he demanat de treure d’internet l’àlbum-demo del Requiem, tant perquè era una demo com perquè he refet el treball de punta a punta i pot ser que a llarg plaç se’n faci concert, que gravaria professionalment (també he tret l’àlbum-demo el meu Bandcamp). Amb el que em quedo amb vuit àlbums oficials, a l’espera de veure com acaba la regravació de les veus d’«Himnes», potencialment la darrera substitució abans d’anar exclusivament endavant.

*****

Ara falta estar despert de dia, no de nit.

*****

Sobre el merder dels CDR divendres, que aprovo totalment:

«Reconec estar disgustat amb ERC i amb el PDECat. Almenys en les seves versions del Parlament i les respectives seus nacionals. En canvi, Waterloo funciona molt bé, i el carrer també. També les bases d’ERC i del PDECat, i la CUP porta una temporada funcionant bé. De manera que en realitat només setanta persones en tot el moviment estan fallant, el problema és que són al Parlament i l’arruïnen com a pota important. No només és comprensible que milions de persones al·lucinin en colors: demanen de passar a l’acció, i això és exactament el que divendres van fer els CDR, amb més o menys encert. Cal superar els partits? Jo crec que sí, a partir del moment que s’ho estan carregant tot. Potser, com vaig llegir-li a algú fa uns dies, el que cal és un moviment. La Crida, a la que m’he apuntat, pot ser-ho. L’ANC, de la que sóc soci, ho ha estat durant molt temps i encara ho pot tornar a ser (però primer ha d’aconseguir una cúpula on, com a mínim, les persones amb carnet siguin una minoria molt reduïda). Falta veure si una de les dues arribarà a ser el desllorigador que necessitem. En cas contrari, ja no quedarà més remei que l’organització directa del poble català en alguna cosa que potser no tingui ni cúpula ni portaveus, per si de cas. És molt bèstia, però reconec que a aquestes alçades molt pocs poden defensar encara uns partits, ERC i PDECat, que en la seva versió del Parlament han tornat a l’autonomisme més tronat i pensen només a guanyar unes eleccions autonòmiques que per a la resta de nosaltres han perdut qualsevol sentit. I que, en aquest mode, només fan que dinamitar tot el treball i l’esforç de milions de persones per a instaurar una República de Catalunya que és més necessària que mai. O què volen aquests dos partits? Que arribem a haver d’aguantar un 155 II sota Pablo Casado? En fi, molt, molt trist.»