Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dijous, de juny 01, 2017

Aqueras Montanhas

El projecte "sense nom" per a un músic "x" està acabat des de dimarts 23 a la sortida del sol. Dotze dies, des dels primers Finales l'11 en tornar de l'operació de tabic i amb gasses al nas, i amb una pausa de 72 hores entre dilluns 15 a la tarda i dijous18 al migdia. És el meu propi rècord de treball intens en un projecte, batent al "Busco feina/Accident" tant en brevetat com, de llarg, en qualitat del resultat final. I no innova... però hi he acabat fent tres cha cha chàs, un moviment molt inusual per mi (i estan prou aconseguits, el que ho fa encara millor). També és un projecte que he resolt íntegrament amb sintes. Algun dia hauria de gravar un projecte amb guitarres, però reconec que em costa de figurar-me què fer-hi que sigui tant interessant com el que faig per mitjans purament electrònics. En tot cas, crec que és un projecte que mantindrà l'interès. Només un problema: la persona a qui li ho volia proposar fa més d'una setmana que va rebre el meu enllaç i el seu silenci és total. Em sembla que tinc en marxa un nou àlbum d'en Patinet...

*****

He decidit passar de les immobiliàries. El darrer desencontre/obstacle: una agència fent publicitat... diguem que debatible. I ja he perdut la paciència. Toca escriure a un munt de llocs i persones... mirant de trobar la persona que s'atreveixi a deixar fora de joc a cert personal... Tot, menys aquest caos.

*****

Temps d'austeritat. No tinc un euro. Merda pensió.
I s'ha acabat la col·lecció de guitarres. Comença una era obscura.

*****

Dissabte 27 vam fer una sessió noise amb un noi que volia gravar alguna cosa amb mi. Va ser prou interessant, sobretot perquè normalment no trobo quòrum per a aquesta mena d'afers. Ara a veure què fem amb els resultats.

*****

Dimarts 30 vam anar a la metgessa. En tinc per mig any de nas taponat. Llavors, fins a final d'any em serà impossible gravar veus. Toca fer nous àlbums instrumentals... Potser el projecte "sense nom" podria ser-hi candidat? Li hauria de gravar melodies i fer-ho de manera organitzada, però...

*****

En Rajoy ha dit que no, visca la revolució. Toca mobilitzar-se...
I en Trump és un fàstic de tio. Toca mobilitzar-se...
En tot cas, què volia dir Angela Merkel amb el seu "més Europa" de principis de setmana? Jo també vull una Europa molt diferent de la que hi ha ara, però la seva al·locució em sona molt críptica.

*****

La caixa de luxe de Sgt. Pepper és molt cara, n'hi ha pocs exemplars, i no conté "Carnival of Light". Un fiasco total. Volem "Carnival of Light"!!!