Estic ja
pujant el "Biedroneczki" al Bandcamp. El masteritzat em
feia patir, em va resultar molt més difícil del normal. Però sona
bé. Me n'he sortit. L'àlbum ha acabat essent instrumental perquè
la veu que jo volia que el cantés no va ni respondre el meu
missatge. De manera que aquest és un àlbum instrumental,
relativament menor però agradable d'escoltar, i que sobretot em
permet acabar amb més d'un any de silenci discogràfic. Més discos
m'esperen, aquest cop cantats: el "Disfunctional" (amb les
lletres acabades i tot), l'"Estratègies" (on vull que
cantin els meus amics i que quasi té totes les lletres escrites,
potser posaré alguna guitarra aquí i allà), el "1980"
(pendent de lletres) i la regravació de veus d'"Himnes",
un disc que sé que ara podré cantar molt millor i amb millor
pronuncia de l'anglès. Se'm gira feina, però com a feina és la
xocolata del lloro.
Mentre,
estic escoltant el "Cold and Bouncy" de The High Llamas i
se m'està fent interessant.
Escrits a
internet:
Al nou país
hi haurà un tema que caldrà abordar des del primer moment i que és
vital: la desespanyolització en tota una sèrie d’àmbits, des de
la política als cossos de seguretat. És un assumpte sobre el que
s’ha de rumiar molt i anar amb peus de plom, doncs es tracta de no
trepitjar el dret de la gent a pensar com vulguin. Però, a la
vegada, ha de ser prioritari evitar que tota una sèrie de
personatges es puguin canviar de camisa i aparèixer com els grans
patriotes catalans quan fins ara han fet tot el possible per fer-nos
mal i tenir-nos sotmesos. El preu de no fer-ho ja l’hem vist a la
“transició”: no fer una desfranquització ens ha portat al
dantesc panorama que retrata aquest editorial. Nosaltres estem fent
l’únic canvi possible respecte de tot aquest desastre: marxar. No
només és impossible intentar frenar una bola de neu tan gran com la
que ens cau al damunt des de Madrid, sinó que quedant-nos a l’estat
espanyol ens veuríem arrossegats una altra vegada a un drama humà
com el de 1936. Està així de fotut.
Jo, com a
músic independent, em permeto d’observar una disfunció greu en
matèria cultural: només importen les patums. Tan simple com que hi
ha un nombre relativament reduït de persones que semblen estar allà
des de sempre, i que són màximament difosos i celebrats només per
ser qui són. I si no ets un d’ells, simplement se t’ignora. O,
en tot cas, algú en algun despatx ben ocult als ulls de la població
ha de decidir que li interessa que entris en el cercle, i sempre que
facis allò que aquest algú vol que facis. És una situació que de
democràtica no en té res, i en el cas concret de l’escena musical
n’estic fart de veure a companys músics molt bons plegant perquè
sempre s’estan estavellant contra la mateixa paret, mentre
aparentment publiquen discos i surten a la tele autèntics
passavolants. Puc demanar un canvi? I un canvi a nivell polític?
Perquè com a país no ens podem permetre el luxe de continuar fent
el ridícul.
*****
Dimecres
14 vaig portar
el sitar al Farràs per a que el Cristóbal m'hi enganxés
un micròfon de contacte que jo ja
tenia i també
m'hi muntes una
connexió permanent de jack. El
mateix vespre el vaig poder
recollir. Per l'altra, vaig aprofitar
la visita per dur-li la Epi Dot. He decidit que el so de les Pearly
Gates no em convenç i li faré instal·lar unes SD Seth Lover. En
tot cas, vaig
aprofitar la
visita del matí
per provar una Squier Telecaster Classic Vibe i una Tele mexicana que
tenen, per si més endavant d'aquest any em puc fer amb una de les
dues, purament perquè no deixa d'interessar-me tenir una Tele
convencional (i perquè estalviar per una
vivenda és, si no canvien radicalment les coses i un munt de rics va
de pet a la presó, simplement inútil).
Temps al temps.
*****
Què
es fa després d’una desaparició de tres anys? Moure’t.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada