Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dimarts, de juliol 02, 2019

Tarragona 30 de juny de 2019

Tarragona, on passo uns dies de descans fugint de la Feinada Major de Terrassa, em té intrigat com a lloc on anar a viure. Hi ha molts pisos per sota dels 50.000€, encara que no sé si són al casc urbà o en un dels molts nuclis dispersos. Almenys la ciutat és tranquil•la, i m'aniria bé per a parar en sec el tema concerts i no reemprendre'l mai, dedicant-me per sempre a crear. Com m'ha anul•lat, el tema de directe. Una altra cosa és com pagar-me un pis: no existeix el producte financer que jo necessito. La veritat és que m'encantaria poder fugir del Sabadell, on mai no em concediran una hipoteca.

*****

Per demés, i un cop passades les primeres 24 hores de cura de son (em convenien, estava al límit i destrossat per l'insomni), he fet una rutina: anar a esmorzar i fer un passeig al matí, hores centrals del dia a l'habitació escrivint i dormint, i anar a la platja a darrera hora de la tarda. És un tipus de vida que m'agradaria dur sempre.

*****

A Terrassa l'habitatge està massa car. M'expulsen.

*****

I a Balaguer els preus han pujat. No em té a compte.

*****

Políticament, les notícies bones vénen de Waterloo i de l'advocat de Puigdemont, Gonzalo Boye. Però a Catalunya els partits són una confusió o directament uns traïdors (ERC). Jo m'esborro de l'ANC, tant perquè no fan res com perquè el seu programa cultural és reaccionari: famosets, hits amb molts anys a l'esquena, i cap aposta pels independents i la renovació creativa. No em val la pena seguir-hi.

*****

Tinc quasi a punt un segon llibre de fotos. De fet, el tindria a punt si no m'haguessin fallat algunes fotos i no m'hagués trobat sense temps i vençut per l'insomni. En tornar a Terrassa he de fer almenys una sessió extra. Al final, les meves primeres 24 hores a Tarragona han estat una llarga cura de son. Ja em trobo més bé.

*****

També tinc en marxa dos llibres de contes. Hi falta feina. La idea és acabar-los per a la tardor i llavors moure'ls, junts, per editorials petites, on m'espero tractar amb editors intel·ligents i així no repetir el fiasco del "Corrupció". I així poder publicar i tenir una esperança de poder trencar el mur. Un cop ets a dalt, ets tingut en compte, i els encàrrecs arriben.

*****

L'estudi està només pendent d'un recablejat. Però no me'n surto de fer anar els compressors analògics. Reben senyal des de Cubase via interfaces, però llavors no n'arriba res pel retorn a Cubase. Em sento com abans d'estudiar a Crash.