Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dilluns, de juliol 22, 2019

It's a Beautiful Day

Sánchez és un monstre insensible, cínic, venjatiu i obsessionat amb la totalment inútil idea de la Unidad de España. Cal defenestrar-lo. I cal que desaparegui Espanya. Perquè no és un país, és un malson. I una tortura.
També cal defenestrar una ERC que ens ha traït. I JxC és massa disfuncional. Deixem-la caure també. Donem-nos el gust de no anar a votar. Mai no hauríem d’haver-nos refiat dels polítics.
Però cal una resposta al carrer. Cal sortir al carrer. I no a fer «performances» txipiguais sinó a desfermar el caos. I fer que caigui l’estat. Desapareguda Espanya, resolt el problema. Per a tots.

*****

La decisió està presa, amb tot de decisions subsegüents a prendre en el proper mig any: un cop posat un cert ordre a les meves finances personals, vull sortir del banc on estic ara i deixar enrere l’IBEX-35, a la vegada que intento resoldre’m el tema casa. Les entitats de l'IBEX-35 simplement ni m'ofereixen ni em volen oferir cap solució, només em posen pals a les rodes, i a sobre els encanta la política pèssima. I una cosa que puc fer aquest proper mig any és documentar-me amb calma, tant sobre la possibilitat de demanar crèdit a entitats estrangeres sense presència física a l’estat espanyol i sense cap mena d’interès en les estúpides i contraproduents recomanacions del Banco de España, com sobre les entitats de banca electrònica disponibles i fins a quin punt els seus productes crediticis estan pensats en funció dels seus clients o en funció només dels seus directius (que és el que passa amb les entitats de l’IBEX-35, amb uns productes crediticis tan mal adaptats a les necessitats dels seus clients que són totalment inútils i, per exemple, ningú no pot comprar casa). I llavors anar a fer-me assessorar.
En tot cas, he de fer matemàtiques precises sobre quant dec. I quant em costaria la nova casa, que sempre buscaria entre el més barat del mercat, més els inútils i contraproduents impostos.

*****

De passada, he decidit suspendre la meva sempre infructuosa cerca de parella, almenys durant els propers dotze mesos, precisament degut a la meva duríssima situació econòmica (els propers cinc mesos seran infernals), a la que s’afegeix el fet que he de prendre moltíssimes decisions tant en el pla professional com en el polític com en el bancari i residencial. I en aquestes condicions, he de tancar barraca en aquells fronts que només vagin a afegir-me estrès. Conservar energies. I concentrar-me a lluitar per la meva supervivència. Només que arribi a gener amb els deures fets la cosa ja serà més suportable.
I en aquestes condicions, ni em convé malgastar energies en un impossible, ni tampoc no podria fer res per a defensar la meva posició en cas d’un autèntic miracle, doncs és un món on veig que tothom espera que jo sigui capaç de pagar un munt de restaurants, hotels, desplaçaments i regals. Es veu que simplement amb ser honest, entregat, fidel i amb esperit de sacrifici no n’hi ha prou. De fet, només amb això se’t riuen a la cara. No val la pena. I encara tinc una biografia per construir.
Igualment, estic tan decebut com per a haver escrit això que segueix a un comentari a Facebook fa uns minuts. Està clar que he tingut tantes experiències negatives, sense cap de positiva, que tinc un autèntic problema de feedback negatiu i ja no encaro el tema amb la il·lusió de trobar aquella dona fantàstica sinó amb un estat general d’inseguretat, desconfiança (justificada) i por al fracàs. Com vull mostrar-me segur i confiat davant la dona que estimi si és 100% segur que la perdré a la primera de canvi? I tot perquè no deixo de ser el producte perfecte per a un mercat que ha cessat completament, substituït per una selva cínica i horrible basada en l’agressió i l’autodefensa. Val la pena seguir? Jo crec que no. No em vull autoenganyar més. Accepto que he perdut. I que ja només em queda mirar pel meu compte.
«Jo no tinc ni nòvia. Mai no n'he tinguda. I en volia de veritat, però ja m'he admès a mi mateix que la cosa no té solució, i que no puc enganyar-me més temps buscant a una persona que mai no serà allà, simplement perquè ja ningú no pensa a trobar parella. És el temps de les apps, les cites d'una nit exclusivament, l'autoengany emocional, les mentides transparents i el cinisme de base econòmica. I jo no sóc capaç de funcionar en un món tan agressiu. Toca seguir sol. Desesperadament sol. I me les he vistes tan dures a la vida que ja crec la meva obligació expressar obertament totes les coses que fallen. I estem en una època de merda. També en l'apartat amorós. De fet, la paraula "amor" comença a sonar-me a etrusc. O almenys, quan veus a homes pagar-se dones de cap de setmana només per a despertar-se el dilluns més sols que la una, o a dones que només s'ajunten amb homes rics per a fotre'ls els calers, saps que estem condemnats com a societat. No ens queda cap més sortida que autoprotegir-nos i plorar en soledat. Ja no queda res.»