Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dissabte, de setembre 15, 2018

Post-Onze

“Ara necessitem que el primer minut de la llibertat vagi seguit d’infinits minuts de llibertat. Que els presos puguin sortir definitivament de la presó i els exiliats puguin tornar també definitivament. Que els músics ja no puguin ser condemnats per la seva obra. Que s’implanti una república plenament democràtica i de justícia social. Que la gent tingui garantit el dret a un treball i amb una remuneració digna, amb una pensió també digna quan li pertoqui. Que també estigui garantit el dret a un habitatge digne i a un preu just. Que tothom pugui parlar la llengua que vulgui i sense imposicions, a la vegada que tant el català com l’aranès rebin suport des de les nostres institucions. Que el nostre sigui un país de pau i tolerància. I que puguem demostrar al món que nosaltres som, definitivament, una altra cosa, per al bo i millor que es pugui ser.”

*****

“¿Te conté que en Twitter sigo las Tendencias de Hiroshima? Así ni entiendo lo que aparece ni tengo que sufrir las estúpidas tendencias de Barcelona o Madrid. Una fuente menos de sobrecarga informativa, te lo recomiendo.”

*****

«Acabo de veure el vostre correu sobre les subvencions. Com a soci de [...] i músic en actiu, voldria fer-vos algunes consideracions amb l’esperança que us siguin útils.
Reconec que no li veig cap sentit a l’actual model d’escena oficial subvencionada. Sobretot perquè té força forats. Per una banda, perquè aquesta escena oficial està feta per a agradar només a un públic molt concret per al qual la llengua catalana prima per sobre de qualsevol criteri de qualitat (un públic que existeix, realment, però que ni molt menys abarca a tots els que estem per tema indepe). Per l’altra, el problema greu és que es deixa que les discogràfiques de país triin qui entra i qui no (i no l’encerten quasi mai), per a després esperar que les subvencions els mantinguin. I així és impossible que funcioni cap industria.
Clar, us puc dir que la solució existeix, i es diu escena catalana independent, però només serà la solució el dia que se’ls deixi de barrar el pas des de les grans discogràfiques de país i des de la CCMA. Des de dins d’aquesta escena, us puc dir que som tots aquells que escoltem el bo i millor de la música occidental (encara que vingui des de fora) i mirem de fer música que s’hi pugui comparar (clar, qui d’entre els oficials pot fer música al nivell de Pink Floyd, R.E,M. o Radiohead?). I a més ens autofinancem les nostres carreres. Jo mateix m’estic gastant contínuament diners en el meu estudi de gravació i en instrumental per a poder actuar en directe. No recuperaré tot el que he invertit, i certament no he tingut mai cap ajuda de la industria, però almenys no vaig plorant pels racons perquè no rebo subvencions: simplement no formen part del meu esquema, doncs el primer és que la meva música arribi a ser sostenible en base a un públic que la compri, un públic que a més no sigui exclusivament català: occità, sard, cors, bavarès, WASP, kurd, afganès, mapuche...
I aquí us puc presentar el millor exemple possible de tot plegat: l’àlbum que s’ha guanyat el qualificatiu d’obra mestra però que el 2005 cap de les grans discogràfiques de país no em va voler publicar («no és comercial», «no agradarà», «no te’l publiquem»). Que tingueu bona escolta.

Lluís Paloma, «Patinet».»

*****

L’11 de Setembre vaig ser a Barcelona, amb Poble Que Canta, i òbviament a la mani, on fins i tot vaig tocar la guitarra junt amb dos músics del ram tradicional. De totes maneres, em preocupa que en tot el dia no vaig sentir o cantar més de sis cançons, moltes vegades. I la Revolució dels Somriures encara no ha produït cap obra mestra.