Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dijous, de setembre 20, 2018

Futbol arqueològic

Dimecres 12 vaig comprar cinc samarretes talla 5XL, totes grogues. M’encanta el groc, i que ara a més estigui políticament de moda encara me’l fa més atractiu.

*****

La darrera incorporació a l’arsenal és un micro dinàmic Shure SM-58. La seva estrena oficial serà en un concert de The Spoilers el proper 21 d’octubre.
A la vegada, estic tramant com quedarà l’estudi si en uns mesos puc fer certa maniobra. I de moment tinc clar que he de pensar què fer amb els meus tres compressors (per una raó: aniria potent) i els meus dos xassís de rack de 8 unitats (que substituiria per un de 21 unitats). He de pensar què fer també amb el meu vell patch-bay (per una raó: establiria totes les configuracions amb les connexions de línia dels meus dos Tascam US-16x08). I amb el meu previ Behringer T1953 que també em resulta inútil. Y hasta aquí leo.
És això. No hi ha hipoteca, sí hi ha que vull treballar en condicions.
(Pels dubtes, els tres compressors són: Alesis 3630 (que ha tingut força ús des de 2000), Alesis 3632 (una versió moderna de l’anterior; és al meu rack però no l’he arribat a emprar mai), i DBX 266xs (també és al meu rack però no l’he arribat a emprar mai).
(I almenys tinc clar que el DX7 retorna. I que el vell MOTU Midi Timepiece USB AV de Paramètric ha d’encaixar com sigui en la nova configuració).

*****

Hi poc haver molt poca feina feta aquesta tardor. Apart d’una reforma que em faran a la finestra i que m’obligarà a desmuntar part de l’estudi, hi ha el fet que he de repensar el meu rack. Realment, espero a veure com està tot de cara a finals de desembre, principis de gener.
A la vegada, reconec que artísticament m’he de moure. He arribat al final d’un determinat camí estilístic, i li he tret tot el suc possible a un equipament que en essència hi és des de 2011-12. Tinc una zona de confort on funciono molt bé però on tot acaba sonant molt similar, en part perquè hi ha uns acords que són molt meus i en part perquè ara mateix no tinc tants sons com per a poder-me aventurar en nous paratges.
De manera que l’únic on veig possibilitats de seguir treballant una mica més és en el projecte de «Bongo», i no és un projecte major. I l’«Estratègies II» necessita d’un repensat total, que no acabo de veure com realitzar amb el que tinc.
Bé, sí, s’han d’incloure guitarres i baixos, i això ho tinc. Però no serà suficient. I he de pensar com gravar-ho bé.
També he d’aprendre com fer funcionar els Tascams, i que facin el que jo vull d’ells.
I reconec que tinc àlbums problemàtics. «Irving Park in the Dark» no sona com hauria de sonar, malgrat haver-lo treballat moltíssim, i l’he de tornar a l’estadi de «bases inacabades». «Estratègies al Paradís (II)» encara és més problemàtic, i de les descartades d’aquest darrer ja ni en parlem. És una minicrisi, res comparable a la debacle de 1995-97, però reconec que em dec un treballet ràpid basat en els meus punts forts, i deixar aquests projectes aparcats «sine die». Que a què em refereixo amb «problemàtics»? Doncs a un cert so sosso, un no quallar com a àlbums unitaris, una certa grisor. Pot ser que part del problema sigui que una part de les cançons es van originar durant el malhumor del «Busco Feina/Accident», i les gravacions actuals ja superen de molt els originals. Però no acaben de ser, i precisament vaig originar aquests projectes en l’afany de convertir les meves pitjors cançons en un projecte major que jo mateix pogués defensar a l’escenari amb els sempre valuosos Visitants. Clar, aquests projectes són l’evidència més clara que he arribat al final d’un camí, i de moment només «Mi coche no es para mí» (antiga «Ondas do mar») i «DS & 4CV» (antiga «MR Blues») estan realment en marxa. La resta... ufff...
Almenys, diria que tindré algun dia lliure aquest curs. De manera que em forçaré a estar vocalment actiu i gravar les veus del «Disfunctional» (ja iniciades), el «Santuari» i el «1980». Em dec tenir aquests àlbums acabats i a internet. I potser també els hi necessiti el meu públic.