Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dijous, de maig 31, 2018

Endless Bummer

Que content que estic de perdre Mariano Rajoy de vista! En unes hores podrem oblidar-lo per sempre. El problema és que d'aquí a uns anys encara apareixerà en algun dels nostres malsons. Ara de debò: els anys 2011 a 2018 han estat un patiment permanent. Estic sentint un alliberament com feia catorze anys que no en sentia. No vull dir que no segueixin els temps durs. Sánchez no m'inspira cap confiança i a l'esdevenidor hi ha pur terror en forma de C's. Però veure caure el PP és com passar del blanc i negre al Technicolor. Això sí, tinguem clar que hem de tocar el 2. Com sigui. De moment el primer pas és alliberar els presos i preses polítiques.

*****

Ja ha començat la guerra per a deixar-me lliures tantes setmanes de juliol i agost com em sigui possible. Tot juny serà un continu d'apagar focs i enviar missives. Vull dir, arriba l'estiu i la gent, enlloc de pensar en les vacances i en anar a la platja tots els dies possibles, només pensen a allargar el curs amb tota mena d'activitats. Quin estrés. Descanseu, home!


*****


Mentre, el projecte «Bongo» està aturat. Tinc quatre bases fetes, però no estic segur que arribin a uns mínims de qualitat. En tinc els mp3 «a consultes» d’unes quantes persones, i llavors veuré si val la pena continuar o no. Tinc massa por d’estar actuant mecànicament. «Going through the motions.»


*****

La meva miniactuació del Dia de l'Orgull Boig no m'ha omplert. Vaig haver-la de fer sol, només amb una elèctrica (i no la més encertada), i només dues cançons, les acostumades "Boston" i "Shelby". No dic que ho fés malament... però darrera meu van tocar els Sin Notícias De Alícia, una banda canyera i professional, i jo em vaig sentir un cuc. No ho dic com a demèrit d'ells, de fet ho van fer molt bé i reconec que van fer un fan. És només que ells van aconseguir el que jo hagués volgut i no vaig poder, i ara tinc una certa sensació de fracàs. Però no podia fer passar hores i hores als Visitants al centre de Barcelona només per a tocar deu minuts. Només la moguda de transportar amplis fins la Plaça del Rei ja tirava enrere.

*****

Són dies d'ordenar els meus pensaments, sempre de nit. Tinc ja apuntades totes les idees de què puc necessitar de cara al febrer de 2019. Amb això no vull dir que les tiri endavant: tocar refer-me, i també mirar com reuneixo certa quantitat per a donar l'entrada pel pis més barat que trobi. El problema és la incertesa que envolta el preparar-me per a una hipoteca que em poden denegar per enèssim cop. I llavors tindré la sensació de ser un estúpid. Però la tindré essent conscient que no sóc jo el causant del problema. Quines ganes que algú posi ordre en aquest caos. I que les pensions donin per viure.

*****

I have a cream.