Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

divendres, d’abril 27, 2018

Woody Woodpecker Symphony On The Rocks

La major i millor de les noticies ha ocorregut: amb una mica de col·laboració dels meus antics companys de grup, dimarts 17 a la tarda em vaig posar mans a l'obra i vaig crear un Bandcamp... amb l'obra oficial completa de To Be Continued!!! Està rebent molt bones crítiques. Estic molt content que encara importem. Si ho voleu escoltar, l'enllaç és: https://tobecontinued1.bandcamp.com/

*****

Dijous 19 vaig anar a la Facultat de Medicina de la UAB a llegir la meva història de vida de tres pàgines, en el que suposa el meu retorn a l'activisme en Salut Mental fora de Terrassa. Va anar prou bé, tot i que he de resumir alguns passatges de la meva història.
A la vegada, el passat 25 d'abril vaig entrar com a soci a Activament. Encara no sé què hi faré, vaig molt perdut. Però almenys hi podria fer activitat a Terrassa, cosa que Obertament, amb l'important que ha estat a la meva vida, no ha acabat d'aconseguir (espero que s'hi decideixin ben aviat, hi tenen un cert quòrum).

*****

"Development Hell" ("Infern de desenvolupament") és un concepte que he après de la Viquipèdia fa pocs dies, i es refereix a aquells projectes creatius que s'eternitzen sense ser oficialment cancel·lats. Passa molt a la indústria cinematogràfica de Hollywood, on moltes pel·lícules tenen processos de creació especialment entortolligats i que duren molts anys abans no es conclouen, si es conclouen. També hi ha projectes discogràfics que hi acaben anant a parar, des de "SMiLE" fins al "Chinese Democracy". A mi em passa continuament, però després de l'experiència del "Corrupció" he après a tenir molts projectes a la vegada, i un o altre està més a prop d'acabar-se que la resta.

*****

Pensant en com fer un parell de modificacions al meu rack més important. En concret, posar-hi un amplificador d'auriculars que tinc i fer una minicura al meu patch bay.

*****

El passat 24 d'abril vaig passar-me per El Prat Ràdio a participar per segon cop al programa "Moure Soroll", on vaig presentar la meva recent trilogia de discos instrumentals, en vam punxar set temes, i vaig interpretar "Amsterdam" en directe amb la "Drown", la meva millor acústica. La veritat és que va ser una molt bona estona i agraeixo profundament als responsables del programa que m'hi permetessin aparèixer. Especialment perquè és un dels pocs llocs on els músics independents de Catalunya podem presentar el nostre treball davant de noves oïdes. L'enllaç del podcast és https://www.ivoox.com/moure-soroll-521-24-04-18-audios-mp3_rf_25607985_1.html.

*****

El diumenge 22 d'abril a migdia la Massa Coral vam participar a la Missa de Sant Jordi a la Parròquia de Sant Josep a Terrassa. Hi vam cantar la Suite Litúrgica de Butler, un compositor poc conegut, i algunes peces més (incloent una d'africana amb jo tocant el djembé). Ens va sortir tot molt bé i el públic ho va rebre tot amb delit. Un molt bon matí. Vaig aprofitar per passar un CD d'"Himnes" a una responsable de la parròquia per a que em tinguin en compte si un dia necessiten una composició, i amb permís per emprar "Himnes" si els agrada. És una situació tan peculiar com vulgueu, però es veu que la música religiosa és un dels meus forts com a compositor, i val la pena intentar-ho si em permet eixamplar el meu públic.

*****

La setmana que vaig dur els peus embenats després de la fallada de cames del 8 d'abril la vaig invertir llegint una biografia del Bruce Springsteen. Era per matar l'aranya, però per a mi era important llegir un llibre. Demostrar-me que puc, que per a mi no és un disbarat agafar un llibre. Això sí, sé que fins l'estiu ja no podré llegir més. No m'agrada.

*****

La tarda del 26 d'abril vaig acostar-me a la BD2 (Plaça Roja) a veure com una altra persona guanyava el II Concurs Literari Paraules i Roses del Club Social Egara. Què hi farem!

*****

La nit del 23 al 24 d'abril vaig començar el treball en un nou disc, "Bongo", centrat en ritmes llatins. Encara tinc molts dubtes sobre com enfocar el projecte per a que sigui realment innovador. En tot cas, portarà temps. També tinc una idea per a un EP amb cinc cançons en diferents estadis d'acabament, amb la idea que sigui cantat i que només figuri al meu Bandcamp (dues candidates són "MR Blues", ja acabada, i la base de l'antiga "Crucifixió" amb una nova lletra).
De totes maneres, reconec que estic molt frenat per la meva agenda del dia a dia i que no tinc forces per al projecte que de veritat m'agradaria fer: obrir-me a l'estètica del "Yankee Hotel Foxtrot" de Wilco, aprenent a la vegada noves tècniques de grups tan innovadors com Radiohead, Super Furry Animals o The Flaming Lips, i fent servir a fons el meu rack d'efectes (dos dels meus tres compressors encarta no els he fet servir, i el rack d'efectes Behringer no veu ús des de 2007; el previ Tascam també l'hauria d'aprendre a fer servir). També seria bona idea aprendre a samplejar per a expandir la meva paleta sonora. En suma, treure'm vicis del damunt, renovar-me, tornar a ser experimental i bon enginyer. Com encorseta no tenir espai ni temps...!
Necessito juliol i agost per mi. Com sigui.

*****

Aquest vespre (27 d'abril) he anat a veure el "Dido i Eneas" dirigit per la Rosa Maria Ribera que han fet a l'Auditori Municipal. Musicalment ha estat realment bo (la Maria Mateu, la meva antiga professora de Cant, ha estat superlativa, encantat d'haver estat el seu alumne), i fins i tot la presentació ha estat bona. Ha estat una fantàstica nit per a ser a Terrassa. I hi he vist a força coneguts participant-hi, també. Reconec que, com a compositor, m'agradaria reconnectar amb ells. El que no sé és com. Però, set anys després del "concert del caos", potser ja és hora que ho faci. També estic de força millor humor i més tolerant i obert. Tinc un cert prestigi en el món del pop-rock independent català però als meus quaranta-dos anys el món clàssic encara m'ignora com a compositor, i clar, una estrena pública ajudaria a difondre el meu treball. Així que vaig buscant una escletxa.

*****

Una cosa bona és que m'han proposat que Els Visitants participem al Dia de l'Orgull Boig el proper 20 de maig, i tocarem a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona davant de milers de persones. Estarà molt bé si ens permet significar-nos i connectar amb una certa bossa de públic. Almenys les cançons i el nivell interpretatiu hi són. Ara és aconseguir trencar el mur creat per les discogràfiques i agències de management, i arribar a TV3, on tot es decideix.