Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dilluns, de gener 08, 2018

Ufff

De Madrid només puc dir que són un dels grans centres de la maldat en aquest món. Només espero que acabin tots a la presó, i que els "nostres quatre" en surtin per a comandar el nostre dissortat país cap a la República i tota la seva promesa de llibertat i dignitat.

*****

Terrassa Griposa Blues. I jo he hagut de perdre el Nadal a darrera d'una afonia. Tot està per acabar. Molt fustrant. Almenys l'altra nit vaig estar programant el meu multiefectes BOSS ME-25 i crec que ja ho tinc tot ajustat per gravar i treure bons sons de guitarra. Especialment la"Glendor".

*****

La matinada del 5 vaig llegir dos articles de Politico sobre Donald Trump i la veritat, em temia el contingut però és que encara és més terrible del que em pensava: tot un aparell de govern actuant per frenar el seu president enlloc d'ajudant-lo, buit de poder, política exterior caòtica, i un president tan famós per les seves sortides de to a Twitter i a importants reunions que el seu equip no para de dir als seus equivalents d'altres paÏsos que es fixin en el que realment s'implementi i no en el Twitter del seu president... Fins i tot un dels articles parlava del seu estat de salut mental. I això amb ell presumint que el seu botó nuclear és més gran i funcional que el de Kim Jong Un. Així que el pitjor escenari possible s'està esdevenint. Ha ocorregut. I ningú no sap com sortir-ne, especialment sense grans danys. I no és que sigui molt fan de la Casa Blanca, però Trump està aconseguint que, en comparació, George W. Bush i Barack Obama siguin grans estadistes amb mandats plens d'èxits. Molt, molt depriment.

*****

Tinc a la llista de pendents els cofres de "Sgt. Pepper" dels Beatles i de "Made in California" dels Beach Boys, així com les reedicions d'"AM" i "Being There" de Wilco. I els llibres "Beatles Gear" i "Terrassa recull gràfic 1865-1965". No és molt, però no sé d'on treure els diners.

*****

Tres capítols de novel·la fets, però és massa dur de fer, per a pocs avenços. No és el meu millor moment.