Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dilluns, de gener 15, 2018

1941

Hipoteca? Necessitem: 1) que es detingui a tots els promotors, agents immobiliaris i banquers de l'estat, per destrucció econòmica de tota una societat; 2) que baixin radicalment els preus dels pisos fins a que una persona normal amb un sou o una pensió baixos puguin pagar-se un pis en no més de dos anys; 3) que a més els preus de l'habitatge siguin fixos (i sé que se'm dirà que això no pot ser, argument que jo contesto dient que desnonar a milions de persones tampoc no és una cosa la mar d'intel·ligent: si es vol que la gent pagui per una casa, els preus han de ser pagables. Jo mateix porto 17 anys buscant casa i de moment el més calent és a l'aigüera).

*****

Necessitem que es detingui els ministres corresponents del govern de Madrid, pel que estan fent amb les nostres pensions.
Quines ganes que demà tot surti bé al Parlament.
Quines ganes de no ser espanyol. I que no se sàpigui mai més res de M. Rajoy.
"Només tinc ganes que perdem de vista Madrid i siguem lliures. Vaja, també vull poder-me pagar una casa amb la meva pensió. Les dues coses estan connectades."

*****

La matinada de diumenge a dilluns (ahir) me la vaig passar fent midis. I he fet una carpeta amb aquests midis, els descartats del Random Rain, i un tema sobrer que encaixava. I té problemes similars al Random Rain, però sona a àlbum. Així que toca fer sessions de regravació, assumint que no en sortiran gravacions completes en elles mateixes, però que pot sortir-ne una bona base de treball. El mateix Random Rain no és tan dolent, i veient-lo després de dues setmanes de descans forçat per afonia, és més un cas de gravacions incompletes que de desastre total. Això sí, s'ha de treballar. En tot cas, el millor de tot això és que estic convertint en cançons vàlides els vells esbossos de l'era Corrupció que sempre havien estat allà tocant-me els nassos. Encara en queden, però són diferents. I mereixen el seu propi projecte, ni que sigui el Duncan Drawings IV.
I una nit m'he de posar a gravar bases de guitarra per a un projecte diferent: vaig compilar i editar demos de guitarra aquest desembre passat, però per si soles no tenen la qualitat necessària com per a basar-hi produccions completes, i són una mica avorrides. He de poder ser més lliure i impactant.

*****

Tinc completat el tercer capítol de la meva novel·la, i començat el quart. Són capítols curts, de dues pàgines o poc més, i la novel·la no serà gens extensa. Més val, perquè m'està costant molt d'escriure i és, per ser sincers, "la repanocha". No descarto escriure un llibre de contes en els moments en què m'encalli més: representa que sé què passa a cada capítol, però convertir-ho en un text i uns personatges amb vida és el major repte de la meva ídem. (Tinc també una idea per a una segona novel·la, però no l'he pretreballada.)

*****

Un àlbum que vinc escoltant aquests darrers dies és "Pandemonium Shadow Show" de Harry Nilsson (1967). Una mena de "Sgt. Pepper II" deliberat per part del seu autor... i no desmereix. Tema clau: "1941". De Harry Nilsson també en recomano el tema "Black Sails", produït per John Lennon el 1974: Dennis Wilson té temes en aquesta línia i és un puto geni.

*****

"El moment en què un admet que ni sabia que existien The Cranberries. Sóc alternatiu, alternatiu..."