Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dissabte, de gener 27, 2018

Mississipi floods

Divendres a la tarda vaig anar amb els d'artteràpia a veure l'exposició de l'Ocaña a la Sala Muncunill. Vaig sortir una mica trist, però no per cap mancança de l'exposició, molt bona, sinó pel molt que li va costar sortir endavant, només per morir d'aquella manera tan estúpida, amb el que va morir quan li esperaven els millors anys de la seva vida i de la seva obra. Una obra que sempre estarà a mig construir, i el món sempre la trobarà a faltar. Per si de cas, vaig comprar el catàleg, a un preu més accessible que els dels museus de Barcelona, on has de ser ric per poder comprar-te un catàleg.

*****

Documento aquí un fet estrany a finals de l'any passat: la meva assistència al programa de TVE-Sant Cugat "Ara i Aquí", on vaig assistir com a convidat per a expressar-me sobre no voler la UE... i vaig marxar de l'estudi sense haver pogut dir ni piu. De fet vaig demanar poder assistir a un altre programa, però diria que ho tinc pelut. Tot i que no vol dir que no estigui agraït per l'experiència...

*****

Dilluns vaig acabar el "Random Rain" i dimarts el vaig penjar al Bandcamp. Altres llocs estan a l'espera. En tot cas, reaccions força bones. Els que volien bona música estan encantats, realment he pogut redreçar l'àlbum. Els que volen que canti, menys, no estan tan satisfets. La pega per cantar és que ho he de fer de dia, i de dia no puc per agenda plena. I encara no tinc la veu prou neta després de l'última afonia. Em preocupa la picor al meu coll, també. Però tocarà acabar els àlbums cantat que tinc pendents: 1980, Santuari, Himnes refet... I també dedicar hores a fer un àlbum amb guitarres que em té insegur però que pot estar bé d'intentar per a un canvi de mètode.
I em guardo les restes descartades del "Random" per si en algun moment cal un "Duncan Drawings IV".

*****

No deixeu d'assumir el desafiament d'escoltar el "Cottonwood Hill" de Brainticket (1971).

*****

Una guitarra que m'havia fet somniar per les seves opcions de color ha estat descartada: la Epiphone Les Paul SL. Raó? Està tenint unes crítiques terribles. No vull llençar els diners.
Mentre, l'Angry Drive ha arribat després de molt temps, i sona bé (l'AKG D-112 encara s'ha de materialitzar).
Em recomanen una Fender PM-1 com a acústica de sis cordes. Prenc nota. Però reconec que trigaré a poder-la comprar. Aquest 2018 serà l'any de pagar...

*****

Dimarts baixo a Barcelona. Sé que baixo a que em pegui la policia espanyola, però per a ells serà el final, facin el que facin, i això és bo. Molt bo. Benvinguda, República.

*****

Que mediocre que és M. Rajoy. Que mediocre.