Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dijous, de desembre 14, 2017

Thinnervisions

Tinc acabat el "The Random Rain Intrigue", amb un remix del primer tema fa una estona. L'estic escoltant i se sosté bé. Però tinc el dubte: val la pena treure un àlbum tan continuista? I aquí reconec que no acabo de saber com gravar guitarres per a un àlbum trencador. Ho he estat provant fa una hora via multiefectes i les guitarres em sonen matades, lluny del to que em dóna un ampli. Estic desconcertat. Tornant al "Random", a la meva amiga María Luisa li agrada, però no tinc cap opinió del "sector exigent", així que toca esperar.
També vull gravar veus abans no em vingui l'afonia de desembre. Crec que és on puc tenir millors avenços. Problema: durant el dia no puc, i de nit no despertaré els veïns només per una gravació de veus. Per això he estat una temporada tirant d'instrumentals, ja amb l'operació de tabic feta.

*****

El proper dijous, eleccions. És can pixa. Crec que votaré Puigdemont, però em sap greu que així hagi de votar el PDECat. Però és a pito pito colorito. És molt frustrant. Això sí, espero que ni INDRA no pugui canviar el resultat, especialment si passa el que penso i els votants unionistes es queden a casa desmobilitzats. El millor regal de Nadal seria la instauració definitiva de la República Catalana i el retorn de Carles Puigdemont per a acabar la feina.
Mentre voteu indepe, voteu el que més us agradi.

*****

S'acosta Nadal i cada dia estic més deprimit. Ho odio. Dies de perdre temps amb la gent inadequada. Molt, molt frustrant.
Records de part d'una habitació increïblement densa.

*****

Tinc el Neufert, el manual d'arquitectura. El volia des de petit. Ara no em servirà de gaire, i fullejant-lo té molta informació que em costa de processar. Però és una part del meu passat, quan volia ser arquitecte. Tot i que ara m'alegro de no haver-ho estat: el món immobiliari no em sembla ni just ni honorable. El dia que tinguin preus pagables per gent com jo, en parlem. Però ara, no.

*****

Tinc el meu millor conte pel Munt de Mots, demà el repassarem entre tots, juntament amb els seus contes. Estic esperançat.

*****

I tinc el "Microphones" de Martin Clifford. L'he estat fullejant i és el que m'imaginava. Martin Clifford m'ha donat molt bones notícies: el llibre de teoria musical és factible.

*****

Finalment, quasi tinc a punt el Te Deum. Promet. Em falta apuntar-hi les respiracions. La resta de revisions estan fetes. I sembla que l'obra té un parell de fans... :)
Mentre, a la Massa hi estic tocant el djembé. Sempre multiinstrumentista.