Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

divendres, de novembre 03, 2017

Too Much Monkey Business

Aquests dies estic posant fi a moltes coses i preparant-me per retornar deute durant un temps llarg. És un final de cicle. Ja tinc tot el que necessitava, a excepció d'una casa pròpia, que els bancs i immobiliàries m'han prohibit. Però per la resta, puc treballar, encara que sigui en un espai mínim. I ara em toca buscar-me la vida. No puc tenir un treball com a tal, i per tant no tinc manera de tenir cada mes el que necessito. I ara vaig amb mentalitat de "només pagar" i intentar quedar en paus amb la meva mare tan aviat com pugui. Concursos? És una idea, però em costa trobar el què, ningú no sembla voler la mena de coses que sé fer.

*****

Madrid és el nostre pitjor malson. A aquest pas ens fotran a tots a la garjola. No vull ser espanyol. Ni europeu: la Unió m'ha decebut fins a extrems.
El Ballart i cinc regidors han dimitit pel 155. Això els honora.
Visca la República Catalana.

*****

Encallat amb la novel·la. Massa temps parat. També vull posar-me en feina amb la reescriptura del Requiem per a piano i veus.

*****

Estic força ficat en Eric Clapton darrerament.

*****

Necessito relaxar-me, m'estic repetint. També musicalment.
I no trobo el BOSS Blues Driver Waza Craft.

*****

Almenys tinc partitures de Philip Glass. Preparant-me per analitzar-les.

*****

Hi ha certa política que físicament em recorda a certa noia que em va dir que no. I no crec que sigui una casualitat que també les digui i faci de l'alçada d'un campanar.

*****

La Les Paul té dos grans defectes: 1) el pal encolat és molt difícil de reparar en cas d'accident; i 2) el punt d'unió entre el pal i el claviller és diabòlicament feble, i és una reparació freqüent per luthiers.