Tancant
equip. Només em falta un micro AKG D-112 Mk II per a gravar bombos i
baixos. Ja arribarà. Per demés, és l'important moment d'haver
vençut a la pobresa, malgrat que continui essent pobre. Però puc
fer coses. Puc fer-les.
*****
Descartem la
vaga general: ningú no hi està disposat, i amb bons arguments. Què
fem, doncs? Toca fer bullir el tupí (el tupé en el cas de l'Elvis
Presley). Estic cremadet i sucarrimadet, així que trobar sol·lucions
aplicables corre pressa. Molta pressa. Les manis de dissabte no ens acaben de menar enlloc.
Mentre,
tindrem tres llistes. Ja, ja, ja! (Ah, i segons Rajoy no votarem fins
d'aquí a 95 anys. Bufff...)
I 10
persones són a la presó injustament. Indignant.
Amb els
preus pujant, passo d'intentar res més amb bancs i immobiliàries.
Espero que s'estavellin aviat. Aquesta segona bombolla no trigarà
tant com la primera a petar. Tots som pobres. I punt.
*****
Aquelles
demos midi s'han anat acumulant, i ara tinc un protoàlbum sencer de
demos titulat "The Random Rain Intrigue". Falta veure què
en pensen unes poques persones que em fan de betatesters. A una li ha
agradat molt.
Mentre,
espero que m'arribi cert pedal per a intentar unes gravacions amb
guitarres. No sé com aniran, però és per canviar de mètode.
*****
M'ha
d'arribar un llibre usat i descatalogat que em pot ser molt útil:
"Microphones", de Martin Clifford. Té moltes fórmules i
descripcions de tipus de micròfons. I reconec que em voldria posar a
escriure els meus "apunts per a una teoria de la música",
un llibre exclusivament sobre tècnica i possibilitats.
*****
Tinc una
temporada Eric Clapton. Em falten moltes coses per sentir, però tinc
la sensació que, almenys en estudi, el seu darrer disc important és
"Slowhand" (1977). Una llàstima, doncs té uns 1960
superbs, i uns 1970 que no són tan brillants però que realment
tenen els seus moments. Per exemple, "There's One in Every
Crowd" és rutinàriament posat a parir, i en canvi jo trobo que
és fins i tot millor que el "461 Ocean Boulevard", encara
que tots dos siguin discos "soft". Sempre ens quedaran
"Bluesbreakers-John Mayall with Eric Clapton", "Disraeli
Gears" i "Layla and Other Assorted Love Songs" per
flipar de valent. I aquell toc que li dóna a la guitarra: ara pot
semblar normal, però el so d'una Les Paul passada per un Marshall
saturat el va inventar ell. Un mestre.
*****
Que què
separa a en Jimi Hendrix d'altres guitarristes "mil dits"?
Simple: ell tenia una visió, habitava un món diferent al nostre, i
ens n'enviava notícies a cada gravació o concert que feia. Molts
que han vingut després s'han centrat a tocar molt ràpid, i es nota.
*****
Mentre, a
Jeff Beck i a Robert Fripp els hauria de seguir més la pista. També
a Adrian Belew. Sí que he escoltat molt a David Gilmour, i es nota
quan toco la guitarra: tot em sona una mica a Pink Floyd. Una altra
cosa és que el seu so s'hagi quedat al 1979, tot i que no crec que
cap dels seus fans ho vulguem diferent.
I com a
independents, Lee Ranaldo, Thurston Moore o, a casa nostra, Ferran
Baucells o Marc Casulleras.
*****
I per
acabar: quan remuntaran el vol definitivament els Wilco? Hi ha el
potencial, però no acaben d'arrencar. Tot i que admeto que el darrer
disc de Son Volt és el pitjor que han fet, no un desastre però li
manca moltíssim focus, com si al Jay Farrar li hagués costat
moltíssim posar-se a escriure cançons.
I el darrer
de Father John Misty no em crida tant com els altres dos. Un tema de
so, suposo.
Em deixava
de dir que el disc de Filipinki i Bez Atu es titulava "Nie wierz
chłopcom". I aquest sí que és un exemplar mestre. No he
perdut el temps.
*****
I ja no
recopilaré més. Començo a pensar en passos futurs. 2018 serà un
any de pagar, però també vull que sigui un any de creativitat i
nous horitzons.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada