Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dissabte, de novembre 18, 2017

Be Here Now

Tot el que compta és que ja ho tinc tot, excepte casa i temps. Excepte aquesta matinada d'escriptura i inspecció de vells WAV. Per l'escriptura, he fet successivament el meu millor conte per al Munt de Mots i el meu primer article pel Blog d'en Patinet des dels "quatre primers" d'agost de 2016. Aquest darrer m'ha permès rematar la feina endegada sobre el sistema de discogràfiques. El següent pas serà parlar del món de la música clàssica. I pels WAV, he separat efectivament els continguts de la carpeta "Wendoline" i ara aquesta conté les idees que efectivament valen la pena de ser treballades i convertides en el meu darrer àlbum "típic", i la resta està a "Restes", preparat per a un backup i quedar-se allà, acumulant pols digital. Ara estic escoltant per segon cop el "Be Here Now" de Oasis, no perfecte però inspirador. I vaig pensant en com fer un àlbum de guitarres. Grunge. Angry Drive.
Mentre, "The Random Rain Intrigue" existeix, si més no, en format de midis i demos en mp3. Tot l'àlbum. No el podré gravar fins les vacances de Nadal com a mínim. Però un ja es pot fer la idea d'un àlbum agradable però continuista. Per això no li dono prioritat: no vull ratllar el personal, ni em vull ratllar a mi mateix, i per això he de trobar una guspira que me'l faci gravar una mica diferent. Toca pensar, llegir i escoltar música. De moment, el primer serà intentar tirar endavant certa novel·la que fins ara ho ha tingut difícil per arribar a existir.

*****

Políticament estem en un moment difícil però sense rendir-nos. Jo almenys no ho faré. En tot cas, tot el que ha passat augmenta encara més les ganes de perdre de vista a l'imbècil del Rajoy, i espero que, políticament parlant, l'hòstia que li fotem sigui de les que fan mal. Tant, almenys, com ell ens n'ha fotut a nosaltres. Fora 1939!
2016 i 2017 haurien de passar a la Història com el Bienni Enervant.

*****

"Per nosaltres, en #Trapero sempre serà el Major dels @mossos i un heroi nacional, li agradi o no a Madrid."

*****

"No creo casual que en la clase de dibujo a la que asisto nadie se atreva a hacer más que copiar fotos, incluso cuando les digo que sólo deben lanzarse. La escuela es un mataintelectos."

*****

Les ressenyes pel TERME d'aquest any estan fetes. Al temps de descompte, però fetes. I ja en surt una altra a l'Arxiu Històric Comarcal, que té pinta de Guerra Civil. En fi, porto fent-les des del número 17 si no recordo malament, i diria que aquest número serà el 31. Començo a formar part del mobiliari... Pels dubtes, ara mateix "Energeia" funciona mega bé i també és cert que Mina tractava molt bé els seus treballadors, almenys a l'època en què el meu pare hi treballava. Que consti.

*****

A Dibuix he tornat a copiar momentàniament. El cos humà em costa. Especialment el de dona: em surten ambigües, no se sap si és una dona o un home vestit de dona. És un rotllo. Diria que he començat a millorar-ho, però no destacaré ni com a retratista ni pels meus nus. Per cert, vaig assistir tan poc temps a la facultat de Belles Arts que em vaig escapolir d'haver de participar en alguna d'aquelles horroroses sessions amb una model núa. No me'n penedeixo, d'haver-me'n anat. Ara sóc més lliure.