Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dimecres, d’octubre 25, 2017

Talismán

La nit passada he compost un tema pel nou disc, però el cert és que es fot d'hòsties amb la resta de temes, pel que en quedarà fora. Però entronca amb unes gravacions que vaig fer a l'època del Corrupció i que també van quedar fora del disc acabat perquè s'hi fotien d'hòsties. Està sorgint un nou disc? Si de cas, podria ser el primer cas d'un disc meu que no arribés a publicar. És una direcció que em recorda al que vaig haver de cantar al concert del caos i em reca, em té insegur. No sé què fer.

*****

Demà podria ser la declaració d'independència. Volia ser al davant del Parlament, celebrant-ho. Tinc assaig. Em faig fúmer.

*****

Somniant en un baix Höfner Beatle. I en una casa.

*****

Un record pel Tom Petty. En tinc tots els discos. Només me'n falta "Waiting for Tonight". Bé, i els discos de The Traveling Wilburys. En tot cas, sóc fan confirmat. Se n'ha anat massa d'hora. 2017 és també un any força tètric.

*****

Tinc el disc de Filipinki! I, com intuïa, és una obra mestra perduda. Filipinki ja no són un plaer culpable: estan allà amb Czeslaw Niemen.

*****

El Lluís Roca exposa els seus mandales al bar restaurant del carrer Volta. Vaig tocar a la inauguració. Si podeu, aneu-hi, estan molt bé.