Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dimarts, de gener 25, 2022

Not in my best moment

 

(24 de gener de 2022)

Primer dia del “remake” de “Hymns”: 23 de gener. He fet molta empenta amb les bases, tot i que manca feina. Almenys he fet feina sobre la qual puc construir. El millor: he resolt bé la base de «Enthroned on High», que sempre havia resultat problemàtica. De moment he fet una carpeta amb totes les bases en el seu estat actual. De la 3 a la 6 hi ha les originals, on potser hi intervindré amb algun afegit. La part bona de tot és que he decidit afegir pistes i detalls a la partitura: un disc d’estudi, sense lligams amb una situació d’escenari.

La part dura serà obrir l’armari per a buscar les veus originals: no les tinc totes al disc dur. I les tres últimes cançons potser les hauré de cantar des de zero.


*****


Porto un parell de dies baix d’ànims. A 46 anys encara no em coneix ni el Tato. Impossible trobar cap escletxa per on travessar el mur. Es veu que només ens poden agradar Oques Grasses. En fi, segurament a principis de febrer publicaré tot el meu material acabat, intentaré acabar el meu material inacabat durant el que queda de curs, i ho deixaré estar. N’estic fart de treballar sense resultats. Si tingués diners me n’aniria a passar dos anys a Chicago o Los Angeles, on ho tindria molt més fàcil per a fer-me respectar. Vaig néixer al país més equivocat possible per a ser compositor. Als Estats Units fins i tot el tio més perdut té exposició internacional garantida. A Catalunya, en canvi, has de ser ben mediocre per a ser fitxat.

Què faran, quan ja s’hagin mort tots els famosos d’aquest país?


*****


Em vaig equivocar recolzant TxT. No tornaré a cometre aquest error. Ha estat com quan vaig militar a ERC i vaig acabar estripant el carnet. De moment, em toca substituir algunes fotos al meu primer llibre fotogràfic, inèdit. Ja és un tema de salut.


*****


No m’atreveixo ni a fer l’òpera-musical. Per a què pencar, si mai m’ho muntarà ningú?


*****


I vull escriure, però em sembla que faré bé de trobar com publicar digitalment. I de traduir-me jo mateix a l’anglès. Aquí perdo el temps.


*****


(25 de gener de 2022)

18 àlbums. Els acabo de publicar, de moment a Bandcamp i en uns pocs dies al gran internet. Mostren tot el meu potencial i són el resultat de dos anys de treball. Dos anys que han coincidit amb el meu pas per El Mamut Traçut (gràcies infinites, Maurici!) i en part també amb el meu pas per La Música Amanseix Les Feres (gràcies infinites també!). Desgraciadament, la resta de segells catalans semblen simplement ignorar-me, i això m'ha impedit començar la carrera professional per la que tant he lluitat. Però aquests 18 àlbums mostren tot el que sóc capaç de fer. Opineu, i si us agrada el que sentiu, difoneu! Com tants companys del sotabosc, no em sentireu gaire a les radiofórmules...

He aprofitat per a retirar temporalment "Hymns", que ja estic regravant des de zero, de cara a resoldre un munt de problemes de producció i interpretació.

Ara, a veure què tal li va a «CBGB»...