Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dissabte, d’abril 03, 2021

El Gran Mikado

 

El tema és com votar indepe i d’esquerres, quan no hi ha oferta. Admeto que no em representa ningú. I igualment no veig molt afecte pels polítics a la població en general. Toca canviar de sistema... De moment m’encantarà si tornem a votar.


*****


Després de molt temps m’he atrevit a veure un vídeo llarg: «La teoría sueca del amor». És trist, sobretot perquè aquí també hi estem anant. Jo mateix em trobo havent de buscar casa com a refugi. He hagut de deixar de buscar parella per un tema de seguretat, tot és terrible. Som una societat fracassada. És això, sol em sentiré molt més segur i relaxat, però falta veure si seré feliç, i admeto que hagués preferit un altre tipus de vida, que he descobert que és impossible en aquesta societat.


*****


Substitueixo lletra al «Feina 2.0»! Encara no sé quan podré gravar veus. Enlloc d’«Aeroport», serà «Bummer In Paradise». I ja tinc decidit regravar la veu de «Magnitogorsk» al «Charleston», no sona bé, potser també hauria de regravar la de «La noche...». Tinc una veu desastrosa. I ja en termes instrumentals, a l’«Irving Park...» li falta un gran final, aquest cop instrumental. Segurament dos temes.


*****


Un cop fetes les bases de tres àlbums més completar el «Que em sents, explosió?», només em queden carpetes difícils. Una seran cançons pels Visitants (amb guitarres, fan molt més pel grup). Una altra són pistes de caixa de ritmes esperant una col·laboració. I una tercera duu el títol de «Schönberg's Pizza House» i són idees cromàtiques i atonals que daten de quan feia el «Corrupció»: anaven a conformar-ne una cançó, però amb bon judici em vaig adonar que al «Corru» no hi pintaven res, i allà es van quedar, no sé què fer-ne.


*****


Us ofereixo la lletra descartada d’”Aeroport”. No és horrible, però presentava dos problemes. Un me’l van assenyalar: es referia a uns fets que vaig viure a l’Aeroport del Prat, però “es veu vella”, i no millor que la lletra a la que substituïa. L’altre és que era posar seguides dues «intervencions» policials, i era com «soy el azote de la bófia». Clar, jo mateix tinc ganes d’equilibrar continguts, i quan «em salto» una cançó, vol dir que alguna cosa falla.


Aeroport


Aïllats a l’aeroport.

Violència policial.

Policies terrorífics

totalment fora de control.


Agredint.


Corríem constantment,

tothom era en perill.

Gent batuda i ferida

davant dels meus ulls.


Perill.


Aquella banda sonora,

trets i projectils

recorrien l’atmosfera.

Tornàvem a 1970


La por.


Movent-nos en el terror

de quan ets en guerra.

Movent-nos en el terror

de quan podriem morir.


Aeroport,

aeroport.


*****


De moment, parlar d’instruments és fer volar coloms. Ho faré ara, però com a teràpia. He de fer números per si el dia 25 puc acabar de recuperar el baix Academy i la guitarra LAG. Ja no els hauria perdut. Baix elèctric? AUSTIN APB200 Red. Guitarres? Una Epiphone Wildkat, i una «substituta de 335» per màxim 250€. I acabar de pagar la Tele. Un cop fet això, reparacions diverses, sense urgència. Sóc repetitiu amb tot això, però tinc tanta sensació d’estar incomplet...

També em caldria una nova taula. La Behringer està a les acaballes per excés de pols del carrer. Depenent d’on vagi a petar, m’interessarà una taula o una altra. En el fons, m’agradaria una taula gran. Falta que me la pugui pagar i que pugui disposar de prou espai per a allotjar-la. Ara mateix no en tinc.