Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dimecres, d’agost 06, 2014

Paris La Nuit


Tinc tantes coses per dir que en els propers dies faré alguns posts, així la cosa serà més païble.

*****

Començo per les escassíssimes novetats a l'estudi. Ja veig que ni a l'agost podré gravar veus, i ja he començat a moure fils per a trobar un pis per a discapacitats, tan barat de llogar com em sigui possible, per a tenir un lloc on tenir llibertat de moviments i espai físic suficient. No necessito gaire espai, però està clar que estar encaixonat en una sola habitació no m'està fent bé.

*****
Llavors, com queda tot? "1980": vull trobar temps per acabar-lo, només falten les veus. Però he d'estar sol per a acabar-lo. "Estratègies": retirat de moment. No estava a l'alçada d'un «1980» o d'un «1964». Feina inútil? No, això mai! De fet, com a mínim el meu primer propòsit en abordar aquest projecte s'ha acomplert: transformar els desastres del «Busco Feina/Accident» de 2006 en una cosa escoltable. Podria acabar del tot les noves gravacions i si arribaven a circular ja no passaria la vergonya que em feien sentir les primeres versions. És només que «escoltable» no vol dir «inmillorable». I ara mateix el que tinc no acaba de ser. Per tant, repòs... i pensar en com dur-ho a un estadi més experimental. Cal canviar.
La resta segueix igual.

*****

Instruments? Bé, això està millor. Dilluns vaig poder comprar el Yamahha dd65 del que tant he parlat en aquest blog. Encara no l'he pogut provar. Estic havent de perdre temps cada dia amb tres gallines d'un altre. És ridícul. I enervant. Però almenys l'aparell és aquí. I conté la promesa de poder gravar bateristes via MIDI.
L'altra novetat: a finals de setembre la meva Squier VM Telecaster tindrà el màstil arreglat (era intocable, ja d'origen -trasts mal tallats-) i unes pastilles decents. Espero que així em serà útil amb Visitants i/o a l'estudi. Hi ha molt bones idees, en aquella guitarra. I comprar una Fender Telecaster USA està fora de les meves possibilitats ara mateix.
De manera que ja només em faltarà un ampli de vàlvules potent. Si trobés un equivalent de Twin Reverb en barat, seria feliç. El més proper és un Bugera de 120W de 400 €, però em sembla que està modelat sobre un ampli molt diferent. I una cosa que serà molt important per a mi és que tingui reverb de molles. Un típic ampli de surf. No sé si el trobaré.

*****

També m'he pogut agençar, de manera 100% legal, Finale Printmusic 2014. Un Finale més barat, per a poder treballar sense problemes a l'hora d'escoltar el resultat. Jo no hagués tret les «canonic utilities», però per la resta crec que en tindré prou. Ara, a usar-lo, que ja va essent hora.