Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

diumenge, d’abril 14, 2013

TourDates again!


Després d'uns mesos de pausa, informo que torno a estar a Tourdates... amb "Shelby Avenue Bridge"! (#19): http://www.tourdates.co.uk/unsigned-chart/14-apr-2013. És curiós, perquè això segurament s'hagi originat en què vaig fer algunes reformes al meu perfil d'allà, però per a promocionar "300 anys", que després de tota la fullaraca que hi vaig muntar, sembla haver-se estancat en la cinquantena de visionats a YouTube (i el meu "cover" dels Beatles no arriba ni a la trentena: no és el millor començament pel meu nou so de 2013).

*****

Aquest vespre (diumenge 15) he regravat tres bases més del 1964, incloent la de "La nit dels aminoàcids". He decidit que en conservaré la lletra ("Yekaterinburg"), i que una altra lletra que tenia feta (sobre Francesc Macià) no està tan malament com pensava que estava el 2011 i que provaré de gravar-la... quan el meu coll millori. No és una malaltia total, però fa un parell de dies que no el tinc òptim, i de fet divendres no vaig anar a classe de tècnica vocal per aquest motiu.
Després he volgut adornar una base, "Pizzicato Strings", que ja tenia, i un comportament estrany del Cubase m'ha obligat a fer-la altre cop des de zero. Tot i que ara sona força bé... Una altra, Bum en mi, l'he convertida de 16 bit a 32 i la deixaré així, un descans entre tanta bomba.
Tinc ja 42:20 de bases fetes (15). Només me'n falten set per fer, però seran les difícils, cançons que mai no he arribat a resoldre d'una manera satisfactòria. Bé, potser és una oportunitat...

*****

Abans d'ahir vaig comprar uns discos de soul tirats de preu a una segona mà. Molts encara estaven (i estan) precintats. N'he escoltat un parell i sonen força dignes. Una bona compra.

*****

No parlo molt de política perquè reconec estar en un moment d'un cert desinterès. L'Oriol Junqueras hauria d'haver estat dirigint ERC el 2004 i jo encara seria al partit, però fora d'això és un moment una mica apàtic en què no acaba de succeir res i el Mas sembla acceptar el que li imposa el destí enlloc de fer mans i mànigues per canviar-ho. Suposo que si no s'aproven els pressupostos hi haurà noves eleccions. I llavors tornaria a votar ERC després de tots aquests anys. Tot i que tinc clar que no tornaré a militar. Amb l'ANC ja en tinc prou. I llàstima de CUP: tenen idees interessants, però no saben com defensar-les.