Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dimecres, d’abril 17, 2013

I Sit Around

Avui (em refereixo al 17) he acabat de regravar/remasteritzar les bases existents del "1964". I, amb l'excepció d'"El mar" (gravada una setmana abans de "300 anys"), tot el procés m'ha dut des del dilluns 8 fins ara. 10 dies, amb descans (és un dir) dissabte. I la cosa sona potent. M'ha reafirmat molt. I tinc un nou so. Almenys, fins a on un "mur de so" pugui ser un nou so. Però per a mi ho és. Ja no és l'estil del "Corrupció". Aquest darrer sempre serà el meu millor disc, però ara, per primer cop en tot aquest temps, no em repeteixo, he fet una passa endavant. No m'ho pensava pas, la tardor del 2010. Ni durant la relativa desorientació del 2011. Ara hi ha poder. Falta veure com és rebut aquest so. Però tinc una sensació que no havia tingut des de 2004. Estan passant coses.

*****

Ara falten: 1) lletres i veus per a aquestes bases, per a acabar la "fase A" del projecte; i 2) les fases B i C, més experimentals. La fase B seria acabar uns temes que tinc penjats des de fa anys (tant com dir que són d'un altre segle) i fer certs experiments harmònics, tot en plan instrumental segurament. La C, entregar-me a intentar generar accidents controlats amb guitarres i un pedal multiefectes. Totes dues fases poden resultar molt diferents del material que he gravat aquests deu dies, pel que no és segura la seva inclusió al disc acabat. Però no per això he de deixar de provar-ho (comento alguns detalls d'aquestes fases B i C en un paràgraf d'aquest post: http://lluispaloma.blogspot.com.es/2013/04/entrada-llarga.html).

*****

Mentre, estic pensant en reincorporar certa base descartada al "Santuari". I resulta que tinc tot d'idees que vaig reunir en una carpeta per a una mena de concert per a pianos, arpes i orquestra, una peça que volia compondre per encàrrec d'una hipotètica orquestra que no s'ha materialitzat mai per falta de resposta (no els treguis dels seus Mozarts i Beethovens, és inútil proposar-los res més creatiu; per això estic tan cremat amb el món clàssic últimament). Clar, amb 28 minuts d'idees un "segon CD" a integrar al "Santuari" resulta més que possible. Igualment no serà un projecte inmediat, el "1964" i el "1980" em corren més pressa i són més factibles. Apart que el "1964" pot ser molt més renovador.

*****

I ara, també, a escriure lletres i mirar si tinc alguna cosa interessant ja escrita...
... Escoltant a James Last...

1 comentari:

DINO RATSO ha dit...

Hard worker man