Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dissabte, de març 30, 2013

Lentament...

Lentament es va acostant el final del Pla Mestre d'equipament. Només falten dues peces. Una és un clònic de Hammond B-3, i després de descartar el Hammond XK-1 per descatalogat i el Viscount DB3 per il·localitzable en botigues on pogués finançar-lo, resulta que per un casual vaig trobar a internet un mòdul curiós, el Ferrofish b4000+ (aparentment fabricat a Alemanya), de bon so i preu factible (circa 390 €). Encara no sé quan podré anar a per ell, però l'estiu és temptador. Tot i que primer m'he de recuperar del tot. I a més l'he de comprar per internet a Alemanya mateix...

*****

I llavors només em quedaria anar a per un ampli de vàlvules Fender Twin Reverb. Aquí no hi ha molt per comentar, és un clàssic i la reedició es manté estable des de fa anys. Única pega, és carot. Per això el deixo pel final. I ja he decidit no anar a per un Hot Rod. Ja que ens hi posem, fem-ho bé.

*****

Fa un parell de setmanes vaig dedicar 24 hores a escriure ressenyes de les meves millors guitarres per a Ultimate Guitar, una web dels EUA a la que tornaré perquè hi ha molt per explorar i em pot aportar molt, especialment com a guitarrista. En vaig escriure quatre, i tres me les han publicades. És molt important per a mi. Sóc feliç. Les podeu consultar, junt amb d'altres escrites per guitarristes dels EUA, a les següents tres adreces:


*****

També vaig localitzar per casualitat una web on hi apareixia, tot i que sense dades ni foto. Ho vaig omplir, creant també un espai pels Visitants, i els resultats els podeu veure a les següents adreces:


*****

La darrera descoberta que he fet és una cançó, "Rising Son", del darrer àlbum de George Harrison, "Brainwashed". La resta de l'àlbum no em crida molt, però aquesta cançó sona talment com un outtake d'alta qualitat del meravellós "All Things Must Pass" (efecte al que no hi és aliena la producció de Jeff Lynne i Dhani Harrison). Sí, la ràdio hauria de sonar així...

*****

Finalment, l'altre dia vaig comprar tot de revistes de guitarres, i en una hi vaig trobar un truc que avui he començat a explorar de manera temptativa: posar una celleta mecànica al màstil de la guitarra, però aplicant-lo només a cinc de les sis cordes, efectivament deixant un dels "mis" sonant a l'aire en plan bordó. I puc donar fe que al segon trast es poden obtenir efectes harmònics molt bonics amb relativament poc esforç. I amb mi tot va de com sonen les coses...

2 comentaris:

DINO RATSO ha dit...

No necesitas tantos cacharros, Lluís, con un piano y una pequeña caja de ritmos podrías recorrerte el mundo entero, porque las canciones ya las tienes.

Patinet ha dit...

Reconec que sóc un perfeccionista, Dino...