Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dissabte, de setembre 09, 2006


1) Escàndol: en Pepe Rubianes, vetat pel Pepero Alberto Ruíz Gallardón, en un episodi que ens retorna als pitjors temps de la censura franquista. A sobre, el Pepe Rubianes ha rebut amenaces de mort per part d'elements de l'extrema dreta espanyolista i ha hagut de ser protegit per furgons de policia. I té un procés judicial obert per dir la veritat sobre Ejpaña a TV3. Espanya continua essent el camp d'actuació dels hereus polítics dels, entre altres coses, assassins de García Lorca. I encara hi ha un partit polític a Espanya que és neofranquista amb disfressa de centredreta. És horrorós, et sents impotent. Independència ja. En tot cas, Pepe, estem al teu costat. Ets un valent.
2) Ahir a la nit, concert d'en Miquel Gil a la Plaça Vella de Terrassa, en connexió amb els actes de l'Onze de Setembre. El Miquel va dedicar el concert al Pepe Rubianes. I va ser un concert magnífic. Amb només tres altres músics a l'escenari, el Miquel va demostrar estar en un nivell només comparable a nivell nacional amb els Antònia Font. Tot i que també tinc curiositat per saber com sona l'actual fornada de cantautors valencians, col·legues en un cert sentit d'en Miquel, i que estan en una situació insostenible per culpa de les administracions Zaplana i Camps al País Valencià (i que al Principat no hi ha manera de conèixer, per cert). En tot cas, vaig poder parlar amb el Miquel després del concert. Va trigar tres anys a poder publicar el seu primer disc en solitari ("per què no toques com el Pedro Guerra?"), per culpa de les mateixes discogràfiques que m'han deixat a mi a l'estacada. I viu de la música, però justet, oblideu-vos de l'estrellat fàcil. En tot cas, em va rebre molt bé: li va agradar molt la prèvia de la Torradora que li vaig passar fa tres anys, i l'Òscar Roig li va ensenyar més coses meves mentre li gravava l'anterior disc (gràcies, Òscar!). I és molt simpàtic. De veritat que es mereix més. En fi, us n'acompanyo una foto.

13 comentaris:

frn ha dit...

no em sembla mala idea lo de la maqueta amb tres cançons... automatic i amsterdam són temazos... a títol personal potser posaria grace a més d'aquestes dues... totalment d'acord sobre el cas rubianes...

Anònim ha dit...

Sobre el cas Rubianes totalment d'acord, com va dir ell en comptes de viure en un pais democràtic sembla que estem al pais dels "talibans". Però Espanya és així...sense anar més lluny anit al poble de La Llagosta, on celebren aquests dies la seva festa major, vaig veure un stand on es recollien firmes a favor del castellà "en castellano también" em van entrar ganes de donar una patada a la taula i estripar-lis el paper, però em vaig "rajar"...encara me les hagués empalmat jo. Segons diuen han tret el castellà de l'educació, és a dir, que es dónen classes en català i no pas en castellà. Aquests problemes no els tindriem sino haguessim acollit tants morts de gana a la dècada dels '60 provinents del sud de la peninsula i d'altres racons de l'Espanya rància, perquè ara a sobre que els donem de menjar ens atraquen. VISCA UNA CATALUNYA LLIURE INDEPENDENT I PURA!

Anònim ha dit...

VISCA UNA CATALUNYA LLIURE INDEPENDENT I PURA!

i "pura"? esto.. ehem... si us plau, no vull ser malpensat però això em recorda a...

Anònim ha dit...

Ferran, aquests arguments em donen por i em traslladen directament a finals dels anys 30... :S

Anònim ha dit...

sobre el tema rubianes, estic d'acord en què cal defensar la llibertat d'expressió. però no defenso el rubianes, tampoc: si engegues a prendre pel cul algú a la tele (independentment de qui sigui aquest "algú") no n'esperis flors.

jo deixo de riure-li les gràcies, simplement.

si hagués estat en jiménez-losantos qui hagués dit això però fent referència a catalunya, parlarieu de llibertat d'expressió? segurament també parlarieu de tribunals...

Anònim ha dit...

Si hagués estat el Jimenez Losantos ningu s'hagués queixat, que fa poc va dir que en Sant Boi del Llobregat el pueblo de Pau Gasol está prohibido hablar castellano...I aquí no ha passat res, en canvi en Rubianes diu unes paraules TABU a l'espanya més rancia i ja hi ha amenaçes...

Patinet ha dit...

Suposo que es veu per on vaig, no estem en una situació normal. Sobre la Catalunya pura, per un cop no hi estic d'acord. El problema no és la gent que va venir, el problema és que el govern de Madrid ha fet tot el possible (i amb força èxit) per a que aquesta gent no s'integrés. Cal poder aconseguir aquesta integració, però per demés, per mi que vingui qui vulgui.

Anònim ha dit...

Des d'aquí demano publicament disculpes si he ferit les sensibilitats del públic al haver fet esment de certes paraules, potser no massa apropiades o si més no, mal emprades. Davant de la polèmica suscitada em retracto de les meves declaracions, emplaçant-vos a fer algun dia una taula rodona al bar de la baumman. Toni, tu també!
SORT!

Anònim ha dit...

Vale! Fet! Molen akests debats^^ jiji

Anònim ha dit...

Sou una colla de jinyats i botiflers. El que li han fet al Rubianes és censura i s'ha acabat la història. No hi ha més a dir sobre el tema, en canvi els espanyols ens poden dir de tot.

VISCA TERRA LLIURE!!!!!!

Patinet ha dit...

Apreciat Oriol, jo precisament molt botifler no és que sigui. Per demés, perfectament d'acord amb la teva afirmació de la censura, i potser es quedi curta, em temo. Has vist, en tot cas, l'entrevista que li han fet avui a El Club? (13-9-2006) Ha estat interessant com ho han situat tot, mira si t'ho ha gravat algun amic.

Anònim ha dit...

lluis, que l'oriol aquest és el vallde...

Patinet ha dit...

Doncs sí que anem bé (-ed.)