Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dimecres, de novembre 25, 2020

Detectiveixons

 

Tinc parat el «Shut», purament perquè necessitava descansar. Un cop l’hagi acabat, estaré una temporada fent només maquetes, hi ha cançons que les vull fer directament amb Visitants. Això darrer em té motivat. Mentre, els sobrants del «Shut» em tenen tirant a avorridot: hi ha experiments, però no trempera. Pot ser que els tingui com a carpeta d’idees per a més d’un disc, sense pressió. No constitueixen un disc com a tal, ni tan sols en potència.


*****


Tinc començat el treball en el llibre dramàtic. Encara no el tinc assegurat, però vint pàgines, més dotze del relat llarg, ja no me les treu ningú. Vull arribar a les seixanta sense comptar paginetes.


*****


Em faltarà, quan es pugui tornar a circular, fer una sessió nocturna de fotos a Barcelona i una o dues de diürnes a llocs com Rubí o Sant Cugat.


*****


El rack funciona! He hagut de canviar el patch bay, i el vell se m’ha desintegrat en treure’l. També m’ha calgut canviar quatre cables, i per sort tenia els recanvis. Encara he de provar de fer-lo anar des de l’ordinador, però de moment ja puc fer tracking amb tots els compressors i equalitzadors.


*****


Faig una valoració negativa de l’absorció del Banc Sabadell pel BBVA. Sobretot perquè en el seu moment vaig moure’m al Sabadell precisament per a fugir del BBVA. Tampoc no m’agrada la xifra que cobraran el senyor Josep Oliu i la seva mà dreta. En tot cas, massa atrapat com per a moure’m ara, però la decisió està presa de moure’m a un altre banc quan hagi resolt tots els meus afers amb el Sabadell. I moure’m a un banc que no sigui de l’IBEX-35. Paradisos com Caixa d’Enginyers o Triodos. M’he de documentar bé, i una de les claus serà que ofereixin hipoteques al 100% més despeses. Que necessito casa, la més barata possible. Igual he de marxar de Terrassa per aquesta estúpida raó: a Terrassa quasi no existeix habitatge barat. El contagi Barcelona, on ja no es pot viure.


*****


Barcelonins, feu un Detroit! Marxeu cap a qualsevol dels altres 946 municipis del Principat! I que Barcelona quedi purament com un caldo residual de delinqüents i polítics, sovint les dues coses a la vegada.


*****


Mentre, la Genialitat de Catalunya és un caos. No voteu ERC, encara menys amb Pere Aragonès al capdavant. Apagueu la TV, sobretot TV3. I no voteu per correu sota cap concepte. Molt decebut amb els polítics. Sé què no votar, però no sé què votar. Almenys la sopa de partits pel 14F vol dir que també hi ha opcions extraparlamentàries dignes: Primàries i Directe 68. Estic entre aquestes i (dubte justificat) JxC. Almenys ningú compta amb el PNC. També espero que ningú votarà FNC (ultradreta xenòfoba). Els espanyolistes? Totalment inútils: són ultradreta.

I quines ganes tinc que s’ensorri Espanya.

Mentre, el bitxo té ocupat a tot el món exterior. Jo, mentre, segueixo fent.