Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dijous, de novembre 12, 2020

57 channels

 

El “Shut Down, Vol. 3” està lluny d’estar acabat… però almenys les bases sintetitzades hi són totes, i fins i tot hi ha algun efecte no sintetitzat, com per exemple un «sample» de la Massa Coral assajant o alguns sons estranys que havia anat fent al llarg dels anys. Estic esperant a aquest cap de setmana per a fer una o dues sessions de guitarres, sense direcció concreta, simplement buscant i tractant de no sonar molt típic. Faré el que pugui. Hi pot haver algun convidat al disc, encara no sé ben bé qui. Almenys, les bases sonen sòlides i ja força experimentals i radicals. No crec que sigui el Yankee Hotel Foxtrot català com hagués volgut, però almenys és el pol oposat del «rock català» i les musiquetes de festa major oficials, i això és bo. Al desembre gravaré veus, un cop m’arribi un determinat aparell econòmic. No vull veus convencionals com fins ara. Igualment no sé sobre què cantar.

A la vegada que em queden tres projectes, un dels quals serà el següent. I serà el projecte de sobrants del «Shut», pistes que no podré agafar tal qual però que apunten a estils diferents i a la vegada són prou diferents tant del «Shut» com del meu material habitual com per a que valgui la pena intentar-ho. Aquest seria un disc instrumental o almenys amb molt poques veus, no em vull encallar. Sempre em pot fallar, però si el «Shut» no m’està fallant res no ho farà.

I llavors queden els cinc «rockers» que vaig pensar en afegir al «Shut» però que no hi encaixaven, i que hauré de regravar des del principi. I una carpeta de cançons amb guitarra, coses que puc completar amb veus com a demos pels Visitants. De fet, té més sentit treure-ho amb ells, és un grup molt bo i necessitem nou material.


*****


Equip? He de canviar de patch bay, el del rack no funciona bé i a això es devien els problemes. Això serà econòmic. Llavors tinc previst fer-me amb un Zoom V3 per a les veus, sobretot per a autopitch i per a vocoders. I amb un Korg Volca Bass per a experiments house junt amb el Roland TR-08 que ja tinc. Reconec que «Ten Ragas to A Disco Beat» de Charanjit Singh (1982) em té intrigat, i el Volca Bass sembla ser prou flexible com per a emprar-lo també com a sinte «lead» mono analògic. Resoldre els meus pocs pendents amb un pressupost mínim. Per a més endavant deixo un chorus Klark Teknik 3rd Dimension BBD-320, un clònic econòmic d’un aparell de Roland de 1980, em serviria per a sons inhabituals. I amb això tancaria l’estudi.

La part de guitarres torna a estar lluny de tancada. En el futur no en vull comprar moltes, però alguna sí. Una Epiphone Wildkat com la que em vaig haver de vendre i que trobo a faltar. Una Squier Starcaster en acabat natural. Un baix Höfner Club Ignition. Un baix Ibanez AFB200 en Transparent Black Sunburst que crec que em pot donar un so interessant i diferent. Una guitarra de fado. I un lap-steel Harley Benton Slider II tirat de preu, per a experiments. Hauria de deixar altres instruments abandonats perquè no tinc diners infinits, però crec que amb això tornaria a tenir una col·lecció completa. Penso fer molta feina aquest proper 2021, i que no me la torni a impedir ningú.

En tot cas, estic mirant el més econòmic que em permeti resoldre cada forat. No vull passar mai més pel procés de pagar instruments i equip car. Sóc pobre, i n’estic fart que l’equipament de qualitat costi tant. Ho he fet tan bé com he pogut fins ara, però vull tancar tants apartats com pugui, per tan pocs diners com sigui possible. M’encantaria si puc obrir 2022 net.


*****


I llavors anar a per una casa, baratíssima. Si pot ser a Terrassa, però no puc descartar haver-me’n d’anar a una altra ciutat, lluny de Barcelona, la gran atractora de preus cars. Hauria de ser un lloc amb tren. I si no, no em quedaria altre remei que treure’m un carnet de moto i buscar una moto elèctrica tan econòmica com em fos possible, per a quan hagués de pujar a Terrassa a resoldre coses o assajar amb Visitants. En tot cas, tinc clar que hauré de canviar de banc si vull accedir a una hipoteca al 100% més despeses. Necessito casa. No puc seguir vivint com visc.