Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dilluns, de gener 13, 2020

Goodyear

Espero que el mal karma persegueixi a la cúpula d’ERC per la resta de la seva vida. Pedro Sánchez no se n’hauria d’haver sortit mai. Mai!

*****

Necessitava un canvi d’any. No sé què tal serà 2020, però és impossible que sigui pitjor que l’anterior. De moment, Puigdemont i Comín són al Parlament Europeu. I jo estic tornant a compondre i a gravar coses.

*****

Precisament, tinc les bases acabades del Feina 2.0, el Charleston, l’Irving Park i el 1980. Ahir vaig tornar a publicar el Santuari en la seva versió definitiva, amb algunes melodies regravades i en format instrumental. I tinc un altre disc acabat, «Els somnis del futur s’escriuran amb acer», també instrumental, que he decidit de bellugar. A més, estic de ple en la composició d’una obra per a la Massa Coral i dos sintetitzadors, una obra de la que encara no en sé el contingut de les lletres però que ja s’està perfilant molt clarament pel que fa als sintetitzadors, amb deu temes dels que el 95% va a missa. En fi, aviat tocarà gravar veus per a acabar àlbums...

******

He recablejat el rack per a passar-ho tot per patch bay i ni així. Però temps al temps. Almenys m’ha servit per a saber que el problema no era informàtic.

******

Les lletres del Feina 2.0 es pot dir que estan. El Charleston està bastant embastat, però alguna lletra balla. L’Irving Park deurà rebre una part de les lletres no gravades del Santuari. El 1980, per sort, té totes les lletres escrites, i són bones. En tot cas, un problema és amb cert homenatge que volia fer: aquella persona el mereix sens dubte, però els Mossos actuals no. Així que queda per a d’aquí a X anys. I també descarto el tema catòlic: on no n’hi ha, no n’hi ha.

*****

I vull escriure llibre. He de buscar vies alternatives d’arribar a dalt.

*****

El mòbil que em van robar no ha emergit mai més. Odio aquells lladres. Ara tiro amb un mòbil del Mesozoic. I encara he de demanar cita pel DNI: ho fan ben complicat.

*****

Dissabte vaig assistir a un concert multicoral a Riells del Fai. Va anar de millor a pitjor i una mica de recuperació al final. Sense desastres, però. Almenys em va agradar assistir-hi com a públic. Entre festes de Nadal i ara, he pogut descansar una mica. Em feia molta falta.