Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dilluns, de desembre 30, 2019

Foc nou

He pogut refer-me força bé de la petada de fa un mes. De fet, he decidit que és el temps dels projectes. Semblaré un arquitecte. En fi:
1) Acabo de fer una sessió per a les bases del Feina 2.0 regravat. Els Misticismes i Shea Stadium han quedat vistes per a sentència, i també he fet miracles amb la base de Connecticut, antiga Estatut. Si hi afegim que fa uns dies vaig gravar una nova base sintetitzada per a Lliure, tenim un feina al que ja només li falta el tema veus. La força de l’àlbum és tangible. Així és com ha de sonar.
2) Amb això, el Feina 2.0 s’afegeix al Charleston, l’Irving, el 1980 i el Santuari com a àlbums només pendents de veus. Com m’ha robat l’energia, l’escenari.
3) Queden els pendents. Hi ha un àlbum de reserva compilat, el Good Earthquakes, també només pendent de lletres i veu. I alguns temes que podrien anar a un altre. Precisament, fa unes hores he decidit gravar un àlbum instrumental poc ambiciós, però que em permetria trencar un silenci de quasi dos anys. I em dec començar el 2020 enterrant tot el mal rotllo de 2019. A la vegada que potser la meva salut m’exigeix deixar inacabat el Jazz: projecte interessant, però no vull més mal rotllo.
I 4) Vull escriure un llibre sobre com es van gravar certs àlbums famosos. A veure si puc.
I ara, encetem una nova dècada. Foc nou.