Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dilluns, de juny 25, 2018

Xim Xim

Reconec que C’s té una capacitat única per a reunir «bordes». I no crec en absolut en el «gobierno» PSOE. L’únic bo és que a can PP ja fa uns dies que s’estan tirant els trastos al cap.
Em declaro moralment exclòs de Mario Vargas Llosa.
Això sí, voldria que vels polítics d’aquí fessin alguna cosa més que discutir entre ells. Tenim empresonats i exiliats. I gent al carrer que ens volem moure. Però els uns sense els altres no podrem fer res. És que fins i tot hi ha sectors del PDECat i d’ERC que estan pensant en termes d’una legislatura autonòmica de quatre anys! I així no podem anar.


*****

Toca comprar una clau. Més no puc fer. Ja he esgotat tots els camins, i el mercat immobiliari és un caos. Així que a principis de 2019 faré una migració bancària. És el finançament el que s'ha d'adaptar a mi, no a l'inrevés. Han perdut un client.
És que fins i tot havia mirat on hi havia pisos pagables, i amb crèdit ho hagués pogut intentar a llocs com Balaguer o Mollerussa. Llocs on no se m’hi ha perdut res, però és que a Terrassa els preus estan impossibles, i no parlem ja de Barcelona (una ciutat on no voldré viure mai, però Terrassa s’ha contagiat de Barcelona). Certament voldria veure a certs personatges a la garjola.

*****

Començo a preparar-me mentalment per a les sessions vocals de l’estiu. I m’he mirat els projectes que tinc pendents. I hi ha tres projectes que m’agraden musicalment: «Santuari/Partisà» i «Disfunctional West Coast Promotion» (amb lletres acabades), i «1980» (pendent de lletres). Però els altres dos («A Grècia» i «Estratègies al Paradís») no em fan gens el pes: no vull dir que siguin un desastre, però són irregulars i no afegeixen res a la meva discografia. He pensat de fer un disc amb els millors temes dels dos projectes, però un cop reescoltades les pistes veig que tampoc no qualla. Així que toca regravar, afegir... Ja ho faré a partir de la tardor. No hi ha pressa.
També tinc pendent regravar les veus d’«Himnes». I, mentrestant, he enviat la partitura a tot d’amics, per a que la reenviin als seus amics. No sé si trencarà el mur, però és el que tinc més a l’abast per a que circuli. I no cal signar amb una editorial de partitures, no?
En tot cas, són projectes que arrossego des de fa anys. Les primeres gravacions del «Partisà» daten de 2005...

*****

Aquest estiu també toca refondre el meu Requiem i fer-ne la versió definitiva. És un cas extrem d’obra que vaig fer pública abans d’hora. I hi ha problemes a resoldre de cara a la seva estrena en concert. Un és suprimir la trompeta, per motius pràctics. Un altre és reescriure els teclats, siguin dos o un (una possibilitat no tan bona, però un intèrpret més és problemàtic). I encara hi ha un moviment que no funciona, l’Hostias.
Així que serà un estiu de tancar projectes. Serà duret...

*****

Mentre, llibre parat. Apart de la manca de temps, estic encallat en una escena crucial. No és que no sàpigui què passarà o cap a on va la novel·la. Ho tinc tot resumit. Però reconec no estar relaxat i, sobretot, no vull caure en tòpics. Se m’està fent difícil.

*****

Pensant en com millorar el meu estudi quan estigui refet. Una millora evident és un segon interface Tascam US-16x08. Penso també en dos compressors Warm Audio WA-76, còpies més assequibles i de bona qualitat dels mítics Universal Audio 1176 (i amb això podria muntar un rack quasi exclusivament amb compressors analògics; m’hagués agradat trobar una versió assequible del Fairchild 670, però fins les més barates tenen un preu prohibitiu i costen molt de mantenir). I com a micròfons, els Shure SM-57 i SM-58 són estàndards assequibles (mentre que el Neumann U-87 és massa car per a la meva butxaca, però sempre el somniaré). També un segon AKG C-3000 per a poder gravar en estéreo. I de segona mà, per la nostàlgia i perquè quan anava a comprar-lo el van deixar de fer, un equalitzador Behringer T-1951 (no precisament un aparell de tecnologia punta, però podia haver estat divertit aconseguir efectes inusuals amb ell).
En tot cas, m’adono que en tot aquest temps no he emprat mai un excitador aural. En aquest cas puc emprar un plug-in sense perdre-hi qualitat, però reconec que no sé ni com sona.
Guitarres, m’agradarien una Yamaha LL1612ARE, una Fender American Professional Telecaster Natural Ash amb màstil d’auró i, de segona mà, una Rickenbacker 360/12 (noves estan impossibles).
Amb això ja estic dient que anar a per una casa està impossible, també. M’agradaria poder canviar de plans, però sóc molt pessimista.