Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

diumenge, de març 04, 2018

Inici de març confús

No hi ha tractament mèdic pel caos que descrivia al darrer post. Molt, molt trist. Però almenys em va anar bé explotar d'una punyetera vegada. És una cosa que hauré de fer periòdicament, donat que ningú no m'ho voldrà solucionar.
"Creo que lo mejor es no tener pareja y punto. Nadie necesita un ego desatado en casa. De hecho, es genial no tener que darle explicaciones a nadie si te da por comerte una pizza mientras ves boxeo por la TV a las tres de la mañana."
"Admeto que ser pare és una cosa que m'estalviaré, no ho hagués fet gens bé en tot cas."

*****

"No acabo de trobar temps per a continuar la meva novel·la. Però almenys la decisió d'emprendre una segona carrera com a escriptor està presa. Ni que sigui perquè podria ser la manera de signar un contracte sense comprometre la meva música. I a més és un repte personal, una manera de créixer cap a una altra banda."

*****

Estic en dues rondalles de cançó espanyola (tot un món si es fan ben fetes, tot i que de moment molt ben fetes no estan), i a més he entrat al grup de teatre de l'associació de familiars, on em diuen que sóc molt bon actor i és una sorpresa. Clar, la darrera vegada que vaig fer un treball de tipus teatral va ser a l'assignatura de Tallers d'Òpera fa onze anys, i va ser un desastre que em va fer creure que no tenia cap capacitat com a actor. Així que m'estic redescobrint, i sorprenent-me amb mi mateix. De passada, està molt bé veure actuar, i actuar bé, gent que té altres motius per actuar que no pas sobrecompensar els seus egos i les seves inseguretats. En aquest sentit, al conservatori vaig conèixer a gent força preocupant que en algun cas m'ho va fer passar realment malament.

*****

Molt decebut amb els que haurien de ser els nostres partits. El que estan fent és de vergonya aliena. Adonar-me que l'únic motiu que hi ha per a votar-los és no regalar un vot al bloc del 155... Em sento estafat, i no sóc l'únic. Som més de dos milions de persones convençudes que a dins d'Espanya no tenim més futur que ser maltractats, i que volem marxar. Com podem saltar-nos el Parlament i les seves colles d'idiotes? En tot cas, fins i tot Carles Puigdemont ha admès que va ser un error no implementar la República el del d'octubre de 2017. Però almenys ho reconeix. Al Parlament no admeten res que valgui la pena. I a Madrid encara riuen ara. És aterridor.
Una pregunta: a Terrassa encara tenim alcalde?

*****

Puja el preu de l'habitatge. No han après res. I el problema és per a tota la societat. Les meves condicions són un habitatge per un màxim de 21.000€, amb una hipoteca pel 100% del valor de la transacció incloent impostos i gestions, i que la concessió de la hipoteca estigui garantida. Sinó, no hi ha tracte, i això no ho diu la meva imperiosa necessitat de trobar habitatge propi sinó que amb els seus preus i barreres no hi ha tracte possible. Vull pagar pel meu habitatge, però necessito poder-ho fer, ha de ser factible. I res d'això no apareix a un horitzó immobiliari caracteritzat pels castells a l'aire i els fons voltor.

*****

No puc dir què, però he estat component com a intent de trobar algun caler, cosa que pot fallar. Deixem-ho aquí. Si falla, ja tinc compost (no gravat) mig Duncan Drawings IV. És el moment de buscar-me la vida...
Àlbums? Encallat en què no trobo temps per a gravar veus en els vells projectes que les esperen. Com a possibles nous projectes, un de segur és treballar les restes que van quedar del "Random Rain" per a fer un darrer àlbum instrumental. És factible, i una via per a poder presentar àlbum a la primavera, o almenys de tenir feina feta per a quan la necessiti si mentrestant puc acabar vells projectes com el Disfunctional, el 1980 o el Santuari (més la regravació de veus d'Himnes, les originals tenen massa defectes). També penso en fer àlbums de guitarres, però aquí ja he fet algun intent de demo i reconec no acabar de veure el camí. Vull dir que sí, em veig amb cor de gravar rítmiques, però no tinc manera de garantir un àlbum amb la meva qualitat usual. I no vull fallar, no vull avorrir. Almenys sé que he de trobar un nou camí i que la via MIDI es pot esgotar molt aviat.
I També he de localitzar una antiga base, la de la "Crucifixió", a la que he de posar una nova lletra i títol. Com "MR Blues", és una cançó que queda penjant, possible carn de DD4.
Almenys el "Te Deum" està acabat des de finals de desembre. Només sis minuts, però pot impactar. I està emparaulada amb la Massa Coral per a 2019, en el 75è aniversari. Si tot acaba bé, podria ser el moment en què el públic terrassenc em notés com a compositor per primera vegada. Estic esperançat...
També m'agrada el moment pel que passa Visitants, que és una unitat d'èlit i a més ens compenetrem molt bé com a persones. Pega? No surten concerts. Però és que no surten per ningú, excepte que siguis un grup de tribut, la darrera plaga a espatllar-ho tot.