Moment de
dubte. I d'estar cansat. No em relaxo. No estic creatiu.
He estat
donant voltes a la idea de regravar quasi tot el "Feina 2.0".
Però no ho faré. Per una banda, és dispersar-me massa. Per una
altra, és un material que sempre funcionarà molt millor en directe
amb Els Visitants. I per una tercera, es necessitaria molt més que
regravar el material existent amb una producció molt millor: hi ha
cançons que només puc descriure com a frustrants, especialment "We
Can't It Out (George Harrison)", "Tot el que s'ha perdut"
i la terrible "Funeral". Per sort he millorat molt com a
compositor des d'aleshores. El "Biedroneczki" és un àlbum
possiblement menor però sona tan bé que em té entusiasmat. Aquest
és el nivell de producció i arranjaments que podia haver assolit
amb el "Feina 2.0" si l'hagués pogut fer sense pressions!
A la vegada,
hi ha la nova carpeta de temes brutalment inacabats. M'agradaria
acabar-los. Però hi ha alguna cosa frustrant en elles: en sentir-les
no puc evitar pensar que sonen a ja conegut, a una versió de mi que
potser ja hauria d'anar deixant enrera. Però tampoc no acabo de
veure com portar-les a una altra, nova pantalla. Sempre puc fer un
volum 5 de la sèrie "Duncan Drawings", però ja la volia
deixar tancada amb el volum 4. En tot cas, reconec que m'agradaria
descobrir noves tècniques, alguna cosa que em servís de nova
frontera, un pas més enllà. Potser hauré de llegir nous pdf's i
nous articles a la xarxa. Nova informació que em faci provar alguna
altra cosa.
Samplers,
potser?
I potser el
proper post aquí podria ser resumir el que sé de producció i
enginyeria de gravació.
*****
Vespre
Michael Jackson als meus
auriculars. I encara que no sigui exactament el meu terreny, vaig
entenent per què és considerat un geni. I és una via per entendre
un estil de producció propi de grans estudis amb molts mitjans, però
condicionat per les llistes d'èxits, i certament molt diferent al
que faig jo amb les meves eines. I fa unes setmanes vaig llegir una
entrevista al seu enginyer durant els 1980, amb molt bona informació.
Com també
he trobat una bona entrevista amb Michael B. Tretow, l'enginyer
d'ABBA. Estic amb les antenes molt obertes, intentant buscar el nou
camí.
*****
Equip? Tinc
un amplificador d'auriculars Alto HPA6, que encara he de connectar i
provar. Amb això tinc un estudi bastant complet. L'interfacte Tascam
US-16x08 ja és enrackat i connectat, l'he de provar. Possibles
addicions? Només dues: un segon moble de rack (en tinc un heretat de
Paramètric però no és estàndard i preferiria fer-lo servir de
moble, apart que l'Alto no hi cap), i algun que altre micròfon de
condensador per poder treure partit del Tascam, amb una possibilitat
essent l'AKG C-3000 (o, si més endavant sóc ric, un Neumann U-87,
reconec que em faria feliç tenir ni que fós un micròfon de nivell
plenament professional, tot i que ara mateix és somniar truites, no
tinc diners).
Em poden fer
falta un parell d'estoigs de guitarra semirigids, i un pel sitar, que
encara he d'acabar de posar a punt, serà al setembre.
I estic molt
interessat en una guitarra que encara no és a les botigues: la
Epiphone Les Paul SL. És una guitarra molt barata. No és que
n'estigui esperant les grans prestacions, evidentment, i segurament
li hauré de fer modificacions i posar-li pastilles decents. Però
reconec que hi ha una prestació estètica que fins ara no havia
pogut trobar: es podrà trobar en acabat groc. Per tant, no corre
molta pressa, però és normal que m'interessi: m'agrada el color
groc.
*****
Compàs
d'espera polític, però Madrid ens fa la guitza tan com pot amb
coses com el caos a l'aeroport d'El Prat. Jo d'aquí me'n vull
anar...
I reconec
estar molt parat culturalment. Crec que em cal una nova casa on poder
llegir i veure pel·lícules. Maleïts siguin els bancs i empresaris
immobiliaris, pel caos en què ens tenen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada