Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dimarts, de setembre 20, 2016

Tame Bland and the Apalling Boredoms

Purament per a fer neteja i inventari, en aquesta entrada hi inclouré tres textos/lletra que no aprofitaré, per motius obvis.
El primer text és el de "Down Down Blues", un moment involuntàriament còmic del "Busco Feina" de 2006. Estic retreballant la música. Moment genial, doncs, per a prescindir d'un text força fluixot.

Down Down Blues

Down down,
it's coming down down,
the ceiling down down,
my home comes down down.

Down down.

My money down down,
my poor job down down,
my life goes down down,
I'm much poor down down.

Down Down.

My own faith down down,
my broken heart down down,
it's a pity down down,
I'm feeling down down.

Down down.

I'm a worker down down,
I'm a loser down down,
I'm defenseless down down,
don't feel free down down.

Down down.


El segon text és, sorprenentment, en portuguès, una llengua que no domino. La composició a la que pertany era un dels punts més baixos del “Busco Feina”. Així que no importava massa què hi posés.


Ondas do mar

Bahia para viver,
bonita no infinito,
a felicidade
na madrugada.
Ondas do martes
na noite que nasce,
alem da brisa,
pranto de saudade.

Você dança,
você canta,
você homem,
você poeta.

A luz assim rompeu
o caminho azui
da melancolia
do passo de História.
O despertar do tempo
fala e abraça
a beleza atlántica
do dormir do mar.

Você dança,
você canta,
você homem,
você poeta.


El tercer text és un poema, força infumable, que vaig escriure en el punt més àlgid de caos, cap a finals de la carrera de Cant, quan no podia fer plans ni descansar. La tensió es nota.


Sospirant per Candlestick Park

Les imatges filmades
s'han fet massa reals.
Els escenaris fan vertigen,
em deprimeixo i ploro.
Ni tan sols ressonen
els crits de noies bullents.
Un vehicle, un camerino,
un escenari, la mort.

Escortes a Tòkio,
persecucions a Manila.
Concerts militaritzats
on ets un número més.

Proves so i et sents com un
imbècil perquè és inútil,
el concert sempre surt pitjor
i has de veure les ciutats de nit.
Et dirigeixen, t'anul·len,
no pots decidir sobre res.
He presenciat catàstrofes.
És el caos però a qui li importa?

Llegeixes a vista en directe
i segueixes sonant tan malament
com els Beatles aquell dia trist
al Budokan el '66.

Cada nit t'ho manen tot,
cada nit has d'assentir.
Has de vestir uniforme,
has d'obeir uniforme.

Ets un zero a l'esquerra
unit a tots en la reverència.
Junts hem d'emocionar-nos,
junts podem fer el ridícul.

Sospiro per Candlestick Park,
vull que arribi el meu
Candlestick Park.

Lluís Paloma Sànchez, abril-agost de 2009.