Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

divendres, de maig 13, 2016

Junts pel Vi!

Crisi tecnològica: he estat força dies sense ordinador per una fallada al sector d'arrencada al disc dur C. Ja està arreglat, però ho he passat tot a un disc dur extern, nou, de 2 Tb. Toca fer back-ups...

*****

De la nova Rick, res de res. No tinc un duro, les coses se'm poden complicar molt econòmicament, i els de Guitar Shop no me l'han trobada a NY. Pleguem veles, doncs.

*****

Únicament deixar constància de l'EHX mel9. Un pedal que imita el mellotron i que ja no arribarà. Tant pel pobre que sóc com perquè apartentment passo a tocar només teclats amb Visitants (potser alguna mandolina, però cap guitarra, el que ja és potent).

*****

I alguna cosa em diu que aviat hauré de volar fora del niu. De moment no puc concretar més.

*****

Estic gravant un "Duncan Drawings IV". Si l'arribo a acabar, i a acabar bé, seria l'últim de la sèrie. Les darreres cançons pendents de millora. Li falten 16 minuts com a mínim. Serà instrumental. Serà més difícil de gravar allò que falta perquè diria que la targeta Audiophile ha passat a millor vida.

*****

I estic pensats de refer el "Santuari". Mateixes bases, però amb veu. Era com l'havia pensat originalment, i per un cop l'acabat instrumental no m'acaba de convèncer.
Amb el que: "Santuari Vocal", DD4, Estratègies, Disfunctional i, amb l'ajuda d'altres veus, 1980.

*****

Ahir em vaig fer soci de la Plataforma per la Llengua. I em falta fer-me subscriptor del Vilaweb. A veure què.

*****

Massa difícil anar en bicicleta per Terrassa.
Dimarts 24 a 2/4 de 6, a la Biblioteca Central, xerrada-col·loqui sobre Artteràpia. N'he fet el cartell i hi participaré.
I l'operació de carnots ha estat no fer res. Dimarts 17, si em donen l'alta, demanaré que em posin en llista d'espera per a operar-me del tabic. Ja no puc més.

*****

Llibres nous: La plaça del diamant de Mercè Rodoreda, Els dies sense glòria de Sílvia Alcàntara, La nena de la casa de la bauma de Marienka Bellostas, poesia completa de Lluís Solà, La catedral del mar d'Ildefonso Falcones i, anterior, Incerta glòria de Joan Sales. També, Els menjadors de parvulari d'Àngels Geis, que és una companya de la Massa Coral i clar, havia de tenir aquest llibre, encara que sigui una mica improbable. Bé, aquest estiu tinc lectura... i vull escriure. En pensi el que en pensi el govern del PP. No poder ingressar drets d'autor... quina barra. Fotem el camp!

*****

Junts pel Vi!