Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

diumenge, de maig 15, 2016

East Bethel

Dilluns 9 vaig portar tot de fotos i negatius a l'Arxiu Històric Comarcal... i va ser un fracàs. Un pur ridícul. Hi ha tot de fotos que no sé on són i amb les que comptava. Espero que almenys la setmana del 24 em vagi millor amb els dibuixos que vull donar al Museu de Terrassa...

*****

Ahir vaig votar a les eleccions de l'ANC. Cap dels 22. Ni tampoc el Jordi Sánchez. Per culpa dels partits se n'anirà tot en orris. Estic emprenyat.
I després de la Plataforma per la Llengua, m'he subscrit al Vilaweb. Tant perquè em semblen fiables, com per un possible blog des d'on defensar l'escena catalana independent. Toca pencar...
A la vegada, rebo moltes crítiques per posar al Fcbk notícies del Directe.cat sobre la Colau. I aquí he de dir: a) és cert que els del Directe són uns esverats, però no menteixen mai; b) les notícies que m'arriben d'un familiar a Barcelona són realment alarmants; i c) tinc molt bon record del 15-M original, però hi ha una sèrie de personatges (especialment Pablo Iglesias) que l'han aprofitat per a escalar en política, a la vegada que en traïen els principis. Evidentment que ningú amb dos dits de front vol un retorn del Trias, però em sembla que la Colau és on és perquè ha agafat milers de persones amb la guàrdia baixa. I recordem que no n'hi ha prou amb dir-se d'esquerres: cal també demostrar-ho amb fets. I demostrar també que un/a és competent. Al meu entendre, ella ha fallat en tot això. Miserablement.
De fet, cada cop estic més distanciat dels polítics. No és pas anarquisme clàssic, però tinc la sensació que certes tasques (comandar els cossos de seguretat, regular el preu de l'habitatge, tirar endavant el procés d'independència, fer polítiques culturals menys "mediàtiques"...) les faríem molt millor la gent del carrer.

*****

Visc en massa poc espai. I això no m'ajuda. De fet, m'és un obstacle. Si pogués, si tan sols pogués...


*****

He sortit aquí: http://www.xiptv.cat/obertament/capitol/salut-mental-i-adolescencia. Ho vaig penjar ahir a Fcbk. No em pensava que tindria tant d'impacte...

*****

Només em falten dues guitarres per condicionar. Una és la Casio MG-510, a la que li vull fer posar unes pastilles decents i revisar el vibrato. L'altra em té insegur: l'Älvian de semicaixa, on instalar-li un parell de humbuckers seria una millora òbvia però on hauria de fer ajustar molt bé el màstil, sobretot de cara a que quinti.
I algun dia demanaré el BOSS ME-80, però crec que els meus dies de tocar la guitarra a Visitants s'han acabat, passant a teclista tot el temps, i llavors em resulta molt més difícil de justificar. Igualment fa pinta que aquest any res.

*****

Dimecres vaig saber que la coral cantarà a Bethel. L'esglesia on es va esdevenir el trist concert del caos. I serà també en un acte ecumènic. He demanat de poder-hi cantar "a pelo" un número d'"Himnes". Per a mi és molt personal.

*****

East Bethel! East Bethel! You know my name!

*****

Ahir concert del Boss al Camp Nou. A mi m'agrada el Boss. Especialment el Blues Driver Waza Craft, que empro molt amb Visitants.