Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dijous, de febrer 11, 2016

Out Of The Picture (Jay Farrar)

Començo per les informacions de seguiment:

-Duncan Drawings III: Encara no sé si és publicable o no. Està acabat, almenys tenint en compte que és un recull de restes, ben produïdes, de l'era Corrupció, del concurs del centenari del conservatori, i del Requiem. L'he passat a tres persones de confiança per a que em diguin si el veuen factible o no. Apart, l'he passat a una amiga meva d'artteràpia amb la que he fet amistat (res més que amistat), i la veritat és que la seva resposta ha estat molt positiva. Així que una publicació és possible en els propers dies, encara que en vull estar més segur. Dura aproximadament 45 minuts.
A la vegada he intentat recopilar un Duncan Drawings IV, però no l'editaré perquè és un fracàs, molt per sota del que va ser el Duncan Drawings original (recull de rareses que, recordem-ho, ajuntava alguns singles meus amb descartats del projecte Feina i les "cintes de 1992", amb un resultat inevitablement desparell). Únicament haurà servit per a juntar i acabar una sèrie de coses que en algun cas dataven de 1990 i existien només en paper pautat. Sempre les puc fer servir de repositori d'idees. Però ara mateix són dramàticament impublicables.

-Requiem: Les bases existeixen des de l'anterior post i sonen molt bé. També vaig fer una mescla on afegia a aquestes bases una pista de strings del Korg 05R/W reproduïnt les quatre veus del cor mixte, i durant 24 hores la vaig considerar candidata a mescla definitiva o almenys el Pla B davant la possibilitat gairebé segura que la gravació vocal naufragués miserablement només començar. De totes maneres, havia anunciat tant que gravaria les veus (després de concloure que no podia pagar cantants professionals, encara menys un cor o un estudi professional) que ho havia de provar. Vaig buscar a internet, trobant pel camí un VST anomenat KoVee... vaig gravar un tros del Sanctus "a pelo" a 4 veus, dues d'elles passades pel KoVee aquest... noia instantània... un parell d'amics i la meva mare dient-me que havia trobat la solució... així que ara toca gravar-ho tot amb les bases. Potser aquest cap de setmana... Creuem els dits.

-Peça no titulada: Quan estava per escriure una peça per a orquestra (cap orquestra no s'hi va interessar i allà es va quedar), vaig gravar demos d'una sèrie de trossos amb dos pianos i cordes. No serà urgent, però a mig plaç intentaré acabar-ho i treure-ho, en el que serà el final de "Lluís Paloma sonant un altre cop com fa 12 anys". Després toca experimentar, ja amb la bossa buidada del llast del passat. Sí, el Volkswagen Passat. O el Volkswagen Pesat.

*****

Dilluns 8 de febrer em vaig vendre tres guitarres (o tres morts), incloent la primera guitarra que vaig tenir, una Encore cutríssima. He fet espai i uns pocs diners (60€) que majorment em van servir per donar, menys d'una hora després, una entrada per a una mandolina electrificada que dimarts ja va tenir ús a can Visitant. Certament una bona maniobra.

*****

Notícia del dia: tenim ones gravitacionals! Ja només falta passar-les per flanger i per delay! En fi, que Einstein tenia raó una vegada més. Només una vegada va fallar: la Teoria de Camp Unificat, teoria que mai no va aconseguir acabar perquè, simplement, la Teoria de la Relativitat General i la Mecànica Quàntica van néixer destinades a fotre's d'hòsties constantment. Tenim ones gravitacionals, tenim bosó de Higgs... però el Gran Disseny se'ns escapa. Ni que fóssim a Can Brians. En fi, suposo que igualment al CERN se'ls girarà feina per una raó o altra. Perquè aquesta gent serveixen tant per a un banquet com per a un càtering (una manera com una altra de dir que són realment bons).

*****

Recentment he assistit a un parell de sessions de formació d'Obertament a Sabadell, a petició d'una persona a SMT. Al final m'he excusat, donat que ja vaig fer aquesta formació l'estiu de 2014 i fer-la de nou no tenia sentit. Almenys m'ha servit per conèixer un parell de persones.
Mentre, miro de fer alguna aportació útil a la Taula de Salut Mental de Terrassa. Amb quin grau d'èxit, no ho sé. Suposo que igualment m'ho he de treballar.

*****

He escrit una altra en la meva llarga llista de cartes al director, queixant-me de la tortura amb què ens delecten als grans comerços via "fil musical". Si no me la publiquen, queda pel proper post. I, sí, la música de fons a comerços hauria d'estar prohibida per llei. Hi pensarà algun polític?

*****

I tot just ara m'assabento del merder de fa uns dies a l'homenatge a Dimebag Darrell, on Phil Anselmo va aparèixer begut i llançant proclames d'extrema dreta. Mai no ha estat un minyó molt pensador, però dóna la sensació de ser al punt més baix de la seva vida i d'estar-se convertint en un Mike Love II. Pantera queden molt enrera. Trist.