Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dissabte, de febrer 20, 2016

Discoverer

El passat dilluns 15 de febrer a la tarda vaig portar tres guitarres a Casa Farràs amb motius ben diferents. Una, una Daytona electroacústica, una guitarra que tinc des de fa un any i que no tenia catalogada, és allà per a una reparació menor (acabar-li d'ajustar l'ànima del màstil-pal, el que us agradi més dels dos, i retocar-li un petit trencat en un marge del claviller). Les altres dues (la Rickenbacker 330/12 "Glendor" i la Älvian SG "Victòria") hi són, en canvi, per a convertir-les en guitarres estéreo (una pastilla a cada canal). Jo pensava en un sistema tipus Rick-O-Sound, però el tècnic prefereix instal·lar-m'hi un connector de jack estéreo, i llavors soldar-me dos o tres cables estéreo o estéreo-a-mono. Esperem que tot sortirà bé.
I dimecres 17 hi vaig dur el baix acústic Academy, no me'n sortia d'encordar-lo. Ara ja rutlla.
Somniant amb un sitar elèctric...

*****

Només apuntar que el Marc Campins va molt estressat i que l'"Estratègies" el cantaré jo, ell ja serà a temps d'adaptar-s'ho per a Visitants. El "1980" continúa essent un projecte col·lectiu. Encara no m'he posat amb les veus del "Requiem", tampoc.
A la vegada, he aprofitat per a recollir més rareses en una carpeta DD4, però en aquest cas el resultat està tan per sota dels DD2 i DD3, i fins i tot del DD1, que he decidit no publicar-lo, emprant-lo si de cas com a repositori d'idees per al futur.
Almenys el DD3 existeix...

*****

Les metadades ja estan actualitzades per a tot, a falta d'arribar a alguna web en concret. Tinc vuit àlbums publicats, més els dos junt amb Tired Hippo (amb cançons del Ferran Baucells i meves, més "You" de la Itziar Goñi i "Winter Boots" de la Mireia Pasqual "M").

*****

M'han publicat la carta sobre el desastre de música als supermercats! Espero que algun directiu de supermercat s'ho llegeixi...

*****

S'ha mort Umberto Eco. "Automatic Day" és filla de l'"Apocalíptics i integrats". El trobarem a faltar, tot i que crec que ell mateix es creia molt intel·ligent.
També la Muriel Casals. Per una bicicleta. Es fa estrany. Vagi el meu homenatge des d'aquí.
Aquest és l'any de l'escabetxina generalitzada.

*****

Llegint sobre la proposta Varoufakis. Em sembla bé. Cal refundar Europa. Vull una Europa unida i en pau. No vull l'Europa de la Comissió, l'Europa del Capital.

*****

A la fi em vaig escoltar el CD de Shakira de fa un any i mig! Sense ser una obra mestra, l'he trobat prou correcte. El punt àlgid és, evidentment, el "cover" de "Boig per tu" que va resultar tan polèmic a les espanyes. El punt més fluix, la cançó del Mundial del Brasil. Però no hi ha cap autèntic desastre, i això és de destacar en un disc de l'escena oficial. Sembla ser que és el millor que ha fet la Shakira. Suficient com per a respectar-la d'ara en endavant.