Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

divendres, de juny 12, 2015

You Got The Silver

Josep-Antoni Duran i Lleida és tan ambigu,que quan un se'l troba per una escala no se sap si puja o baixa.
Però ara ja no és temps d'indefinicions. Com tampoc de mentides ni de traïdories.

*****

En poques hores es farà a l'Ajuntament el ple en què es decidirà l'alcalde. Amb tota probabilitat l'abstenció de CiU (comprensible que mirin amb disgust un paste ERC-TeC que els deixava en mal lloc, però millor que em calli la meva opinió sobre el tal Sàmper) farà alcalde el Ballart. I arribarem als 40 anys ininterromputs de PSC a l'alcaldia de Terrassa. No em té gaire content, però crec que intentaré anar a algun ple ordinari si un dijous Visitants no assagem: amb la dispersió de vot que hi ha hagut, aquest Ajuntament serà ingovernable (o directament Can Pixa; em penso que riurem).

*****

Divendres 5 a les 22:15 es va esdevenir "No pregunten por Gagarin", espectacle multidisciplinar que va servir per a presentar el primer llibre de relats de Carlos Robles Lucena. Va obrir el propi Carlos en un parlament breu i senzill, seguit del seu editor... que se'm va fer llarg, ho admeto (almenys em va donar temps de menjar-me la pizza). I llavors, projeccions, narradors... i To Be Continued! Sí, per una nit vam tornar. I vam apostar pel risc. Res d'Andrea Doria, New York City Song o They Came From Above: tot música exploratòria de nova creació. I va funcionar! Espero que no serà l'últim cop.
I diumenge 7 aní al Lapicinum Irotidua a veure "La canterina" de Haydn en muntatge de l'Aula de Cant. Òpera interessant, molt bon treball actoral, veus excel·lents, acompanyament musical notable... Què podia fallar? La direcció escènica. Comparteixo el concepte del "dire" que cada cantant/actor desenvolupi el seu paper amb molt de marge, el problema no és aquest. Però sí és que ambientar un Haydn en un episodi de Les Teresines -tothom disfressat de manera estrafolària, direcció histriònica...- és disparar-se un tret al peu. A sobre, el disseny de l'escenari (fet per estudiants d'art) venia a ser una versió pobra dels elements escènics de "The Photographer" (Rob Malasch, 1982), amb el que jo no podia fer més que comparar el que ocorria a l'escenari amb les sòbries fotos d'aquell espectacle. Digueu-me exigent, però jo mateix m'autoexigeixo molt, i reconec que em decep quan veig que algú (no parlo dels cantants i músics, ni de la profe de cant) no fa el que se suposa que sap fer. (Apunt: pensant en tot això, em recordí que a L'elisir d'orrore, famosa per ser un "Lluís LaPoma fails", vaig tenir un problema greu: jo veia clar el personatge del militar Belcore -un ego de l'estil de Richard Wagner o Benito Mussolini-, però el director d'escena d'aquell curs tenia una visió del personatge completament contrària a la meva -apart d'insubstancial-, i a sobre una setmana abans ens assabentem que allò no ocorre en un poblet italià dels 1830 sinó a un balneari i jo sóc el segurata. De manera que el dia de autos vaig fer el que se m'havia dit, però sense cap entusiasme i a més cantant molt per sota del meu rendiment habitual. A Visitants no dono tanta llibertat a tothom perquè sí.)
I ressenyar el concert, prou presentable, de la Massa Coral el 31 de maig a Talamanca, terra de boscos, cases de pedra i carreteres amb corbes.

*****

Almenys a Visitants la moral és alta. El nou cantant, en Marc Campins, és ja un membre oficial del grup, i el proper dia 19 ja cantarà bona part del concert. I jo, amb molta menys pressió, estic agafant molta moral, sobretot perquè estic fent algun progrés com a guitarrista (no sóc Eric Clapton, però fa mig any no tenia tanta seguretat en mi mateix, i estic sonant com mai: bendings, vibratos, pentatòniques ben enteses).

*****

El dilluns dia 8 a la tarda vaig participar a la lectura de final de curs a l'Ateneu. "Englantina". No vaig quedar molt satisfet de com ho vaig fer, la veritat. Almenys els altres contes eren força bons.
I aprofito el tema per a dir oficialment que "Elisenda davant del mar", la meva preciosa novel·la modernista, està definitivament kaputt. Impossible trobar-li una sol·lució sense violentar els mínims exigibles de veracitat històrica. Així que l'abandono, quedant-me només amb el conte inicial/1er capítol, que algun dia veurà la llum en algun recull. I ara només em queda intentar un llibre de contes que acompleixi amb els mínims exigibles. Aquest estiu se'm gira feina.

*****

Dimecres 10 vaig assistir a la 3a reunió de la Taula de Salut Mental de Terrassa, la primnera per a mi. De cara a la propera, presento dues propostes, una sobre dret a l'habitatge i una altra sobre formació de cossos policials. A veure en què queden.

*****

L'altre dia a Artteràpia vaig fer un collage de textos titulat "El poema immobiliari". Amb versos com "Sea alquiler por menos de lo que paga de propietario!", "La mare! LA MARE!" o "Happy financiación!", us podeu imaginar per on anaven els trets. I els preus dels pisos remunten. ;(

*****

És ja segur que en tres mesos la "Nashville" tindrà placa protectora blanca (l'actual és negra) i botons platejats. La resta... no tant segur.

*****

I en algun moment del cap de setmana, sorpresa.