Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dilluns, de juny 22, 2015

Grease (= Bleanc & Neagre)

Començo amb un ellaç a certa entrevista on hi he tingut alguna cosa a veure: http://unmuntdemots.blogia.com/2015/061801-lluis-paloma-entrevista-a-pep-cortes-premi-agusti-bartra-de-poesia-ciutat-de-ter.php Espero que us agradi. :)

*****

El passat dia 15 els Spoilers van actuar a BCN. Jo no hi vaig anar, tant perquè la sala ja tenia tècnic com perquè no tinc un duro i no m'ho vaig poder permetre. Però ara em sap greu: divendres em vaig trobar amb el baixista i em va dir que van tocar bé però que l'enginyeria de so va ser un desastre, amb realimentacions de micro tota l'estona. Espero redimir-me aquest proper dissabte...

*****

Ahir vaig anar a Sabadell a veure actuar els Morgan Jr., un grup amic. De passada em vaig trobar a gent com en Nando Caballero, na Marina Sabaté, en Tonificant o en Vicenç Ferreres. També em vaig fer amb els tres CDs dels Morgan, més el CD d'un grup de Mallorca que havia actuat al matí, Donallop. Ja tinc deures. Sobre el concert, només en puc dir que estar assegut en una tumbona en un prat amb un granissat mentre els Morgan Jr. toquen és el més proper que es pot estar a la felicitat.

*****

Rumors que el Duran no es presentarà com a cap de llista per Unió el 27S. No m'estranya, és el que els anglesos anomenen una «minus selling proposition». Però des del meu lloc a les esquerres reconec que podria ser divertit que es presentés i batés el rècord de pocs vots d'Alternativa de Govern el 2012. Almenys riuríem una estona.

*****

Just quan CiU ja no existeix, estic escoltant via YouTube als Duran Duran. Comercialots, però ara m'adono que la meva «Automatic Day» és molt New Romantic. Fins ara no havia passat d'escoltar «True» dels Spandau Ballet...

*****

Doncs la rebuda al «Duncan Drawings II» no ha estat tan dolenta. No me l'ha comentat molta gent, però els que ho han fet en tenen molt bona opinió. Això sí, els sobta que ara m'hagi donat per fer instrumentals. Cosa que només em confirma que mai no hauria d'haver cantat.

*****

Escrit a una amiga anarquista:

«Te admito que uno de mis recuerdos más tristes es pasar por delante de una discoteca y ver que chicos y chicas iban vestidos exactamente igual. Sí, necesitamos la libertad, junto con un cierto individualismo bien entendido: una colectividad libre, junto con el máximo márgen posible de expresión individual. El concepto de moda nunca debería haber nacido.»

*****

Missatge dur però definitiu, enviat als «clàssics» de la ciutat el 21-6:

«Era per anunciar-vos que, efectivament, he decidit acabar definitivament amb una carrera de cantant solista i de cor que no em reportava sinó problemes. Només continuaré a la Massa Coral (i els meus companys i companyes saben que hi estic més per l'amistat o l'oïda que per cap entusiasme per pujar a un escenari) i al meu grup de rock (on almenys disposem ja de cantant solista, de manera que em puc centrar a tocar instruments sense patir cantant). Simplement he arribat a trobar angoixant haver d'esmerçar esforços per cantar sempre les mateixes tres o quatre obres-per-a-agradar-al-públic, posposant sempre la meva pròpia obra. O que per una vegada que participo en una estrena (2011), es tracti d'un autèntic desastre i jo acabi fatal. No, jo no sóc intèrpret. I només viuré un cop, pel que no puc perdre més temps. Per tant, d'ara en endavant sóc un compositor a temps complet, amb obres com aquesta: http://lluispalomapatinet.bandcamp.com/album/himnes Agrairé, doncs, que no se'm faci arribar cap informació sobre "concerts participatius" i altres artefactes. Per a mi ha arribat el moment de buscar nous horitzons. El món pot necessitar-me com a compositor, però pot prescindir tranquil·lament de mi com a cantaire de cor: ja ho faran altres per mi.»