Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dissabte, de juny 20, 2015

Chet Atkins in Hollywood

1) Fer constar que el passat dia 13 vaig posar al Bandcamp el "Duncan Drawings II", que no és més que el contingut, fet i deixat tal qual, del que fins ara havia anomenat "Good Earthquakes": en veure que no deia res nou i que m'anava a resultar massa difícil retransformar un material amb massa connexions amb el "Corrupció" (alguns trossos són realment de fa quinze anys), he preferit treure'l en el seu estat actual i com a raresa. No té res més.

*****

2) Divendres 19, tarda de concert amb Visitants. Bona actuació, a parer de tots els presents. El Marc Campins està essent tot un encert com a cantant, i sembla ser que de tot plegat n'ha sortit un video força digne. Per la meva banda, teclat (PSR-E 413), Twin-Amp -portat a última hora-, Blues Driver Waza Craft, la "Nashville" -se'm va petar una corda al final del primer tema, "Hotel Renaissance"- i la "Glendor". Sobre els altres grups, no vaig sentir cap actuació sencera. L'únic grup que em va dir alguna cosa va ser Fulcanelli, un grup molt "arty" i amb molts pedals d'efectes que va veure deslluïda la seva interessant actuació per un vell que es va posar davant de l'escenari fent la mona (va ser com si Pink Floyd apareguessin en una espanyolada del Pedro Lazaga). Els altres grups que vaig sentir em van avorrir força.

*****

3) Divendres 12 vam tenir sessió de guitarres amb en Toni Noise. Va estar bé tenir visita, i ell estava com un nen en una botiga de joguines.

*****

4) Duran, bye! Uf, que tranquils ens quedarem tots. Bé, no crec que el serial acabi aquí, per desgràcia. No hi ha un pam de net. Suposo que només ens queda votar la CUP en massa i creuar els dits perquè ens deslliguin d'ejpaña. Que llarg se m'està fent el franquisme.

*****

5) Dreaming...