Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dilluns, de desembre 09, 2013

I'd have you anytime

Noves sobre el "1980"! Insegur sobre "Groupies Online" (tant pels comentats problemes amb la lletra com perquè la vaig ensenyar a classe de dibuix i almenys una persona va dir que no la suportava), aquesta nit passada he decidit provar a compondre i gravar una altra base molt diferent... i funciona! Fins i tot em millora la seqüència en aquest punt del disc (cançó núm 10). I un cop escrita la lletra... és "Lluitadora per la llibertat"! Fa dos dies vaig veure una foto d'una membre de l'EZNL i, com explico a la lletra, em vaig posar tendre, no només pel fet de ser dona, sinó perquè lluitava pel que jo voldria defensar i no puc. Em va impressionar molt. No sé si la lletra m'haurà sortit prou bé, creuem els dits. Almenys la música és com una segona part d'"Oceà Atlàntic", fins i tot en qualitat, i un dia m'agradaria fer un single només amb aquestes dues cançons.
Així, amb totes les bases gravades, totes les lletres fetes i les consegüents modificacions al disseny de portada (sí, accepto que el disc no estarà abans de gener del 2014), només em queda acabar de fer les partitures i (quan hagi recuperat la veu) gravar les veus. No sé si em sortiré amb la meva de gravar les veus en un nou estil, estic una mica insegur amb això. Però almenys l'intenció hi és.
Amb el que de moment ja puc donar per bo el següent track list:

1. Times New Roman
2. Subluna Park
3. Axateia
4. Challenger
5. Binarium 70 Ophiuchi
6. Oceà Atlàntic
7. I Am Trying To Crash Your Car
8. The See And See Machine
9. Automatic Night
10. Lluitadora per la llibertat
11. Elvis Preisler
12. All You Need Is Glub
13. Three Mile Island
14. L'efecte Bérégovoy
15. Fasten Sea Bells
16. Llibertat crònica
17. Gamma Cephei
18. Edimburg (Piobaireachd)
16. General Belgrano
20. Rates sobre ADN

Bé, la resta d'aquesta tarda la dedicaré a preparar un dossier de premsa i a anar a recollir uns llibres a la llibreria del carrer Ramon Llull.
Mentre, el "1964" està bastant encarrilat però li manca encara alguna feina crucial, sobretot per "Guireola", mancada de lletra i encara inacabada com a base. M'ho agafaré amb calma, ho he de fer bé després de la jugada rodona que està essent el "1980".
Us desitjo un 2014 feliç i sense PP.