Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

diumenge, de maig 19, 2013

XXI Hammonds

"Shelby Avenue Bridge" ha començat a baixar: 21 a la llista d'avui de l'Unsigned Chart de TourDates. http://www.tourdates.co.uk/unsigned-chart/19-may-2013. Bé, "menos da una piedra".

*****

Ahir hi va haver concert de l'Exèrcit d'Islàndia al BauHouse. El lloc no era el més idoni per a un concert amplificat, però els islandesos van superar-ho amb un concert força potent que, a més, començava a tenir uns lleus indicis de canvi. Sí, valdrà la pena seguir-los. A més, hi va haver força gent per a ser un grup desconegut, el que és una bona notícia: s'estan començant a crear un públic, ni que sigui a nivell local. Sona 9, apren-ne!

*****

Diguem que de sobte comença a haver-hi un tènue aroma a Ferrofish B4000+ a l'aire. Res concretat, però potser serà possible. És un "clon" modular de Hammond B3, amb alguns detallets extra que em poden ser útils, com un major control de l'envolvent del que és possible en altres "clons" de Hammond. Si s'arriba a concretar, que no és segur, ja li tinc un projecte assignat: l'àlbum d'orgues (de moment molt "verd") del que parlava a http://lluispaloma.blogspot.com.es/2013/05/viii.html. Intento agafar aromes de James Last, però cuidant molt més la composició. De moment, intentar gravar amb VST no m'està donant uns grans resultats, diguem-ho clar. Però de cara l'estiu pot ser un projecte possible, mentre acabo les lletres i veus del "1980" i el "Santuari". Sí, tinc molt clar que serà un estiu per a gravar i per a mi.

*****

Parlant de Hammonds, aquesta mateixa tarda he recuperat un CD recopilatori de Jimmy Smith, organista de Jazz. El CD, "Verve Jazz Masters 29", el vaig comprar fa dotze anys durant la liquidació de la tenda de discos de la Rambla "Recording", quan els CDs van passar a valer la meitat del preu d'etiqueta i vaig poder fer tot de compres (també vaig descobrir a Billy Eckstine aleshores; era l'única botiga de Terrassa on podies provar d'encarregar CDs, i recordo haver-hi comprat la caixa de Phil Spector "Back To Mono" i un CD de "Smiley Smile" dels Beach Boys, tot això el 1997). Tornant a Jimi Smith, el disc no em va cridar molt aleshores, però dotze anys després reconec que li estic trobant més el punt. Pista destacada: "Blues and the Abstract Truth".

*****

Divendres comencem la gravació de la primera demo d'Els Visitants. I encara tinc feina pendent al respecte. Avui m'he notat bloquejat. Espero que demà ja estaré més refet.