Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dimarts, de maig 14, 2013

IX!

"Shelby" és aquesta setmana la #9 de l'Unsigned Chart de TourDates: http://www.tourdates.co.uk/unsigned-chart/12-may-2013 Almenys una alegria, dintre de tot.

*****

La nit del 7 al 8 d'aquest mes vaig aprofitar la recent trobada d'un programa "freeware" de "lectura" de VST's per a gravar tot d'idees "al vol" amb sons de Hammond, Farfisa i Mellotron. De moment no he acabat d'arribar enlloc, degut a dos factors tècnics: un temps de latència de més de 100 mil·lisegons des que toco la nota fins que sona, i la meva notable impericia als teclats, que fa que no hi pugui haver molta diferència entre les diverses idees (estarien "tallades pel mateix patró"). Bé, alguna cosa n'ha sortit, malgrat tot. I de moment la cosa no corre pressa. He posat totes les demos (brevíssimes) en una carpeta anomenada "Hammonds & Farfisas". De moment ho deixaré reposar. Si en faig alguna cosa, serà totalment instrumental, és l'únic que tinc clar.

*****

El 8 a la nit vaig fer una pluja d'idees per a les lletres del "1980". De les que vaig escriure sobre el canvi d'any, només "Pregària" és prou bona com per a arribar al disc final. Hi ha alguna idea més que vull treballar bé (cas de "Rates sobre ADN" o de "General Belgrano"), però amb quasi tota la resta és millor començar de nou (i de zero). En fi, serà la feina d'aquest maig, mentre espero a trobar prou temps lliure com per a gravar el que falta del "1964". Sí, estic decidit a treure dos discos en solitari aquest 2013, que ja va tocant i per a mi seria un alliberament.

*****

Girona, ciutat del "flower power". Hi vaig ser dilluns. Molt bucòlic. I potser no hi hagi tanta broma per la meva banda com semblaria. Això sí, vaig tornar d'allà rebentat. Un bon detall: ple d'estelades fins a la bandera (catalana, clar!).

*****

Divendres 10 vaig cantar amb la coral a Francesc Macià. Bon concert, malgrat una acústica no tan bona com la del concert del 26 d'abril a l'Escola Pia (un edifici que sempre em fa sentir un estrany) i que em vaig sentir tot de crítiques per no haver portat sabates negres (pura despistera per part meva). Un incident va ser que un membre del públic es va desmaiar quasi al final del concert. Sembla que no va ser res greu, per sort. De moment, la maquinària de la coral sembla ben engreixada i tenim un repertori original en termes del que se sol fer a Terrassa. Una altra cosa és que jo cantés tot el concert de memòria i amb un cert pànic a desconcentrar-me: no sóc la millor persona per a abordar una situació de directe, i de fet em vaig arribar a trobar amb què havia cantat una cançó correctament i ni me n'havia adonat perquè simultàniament havia estat al tercer núvol a l'esquerra. I no voldria arribar a un punt de cinisme o d'ego.