Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dimecres, de setembre 19, 2012

Fallada

Admeto la derrota. Fa unes setmanes vaig demanar a un amic si podia recollir les dades de tot de webs on l'havien entrevistat. Doncs bé, ahir al migdia vaig fer servir la llista per a intentar promocionar "Himnes". I resulta que només han contestat d'un sol blog, i per a dir-me:

"¡Hola, Lluís! Admiramos tu esfuerzo y tu trabajo con tu proyecto, pero lamentamos que no te publicaremos en la web porque... tu música no es del estilo del que publicamos.

"¡Mucho suerte con tu trabajo!

"Un saludo."

Clar, se suposava que aquestes webs existien per a ajudar els músics desconeguts. I de moment aquest blog ha actuat com una discogràfica.
La resta de webs i blogs no s'han pronunciat, ni han publicat res. Us admeto el meu desànim. Què he fet malament? O què he fet massa bé? De veritat estic innovant tant, en aquest el meu disc més conservador? Per què ningú que estigui a càrrec d'una web o un segell no m'ajuda? I per què hi ha tanta disparitat en aquest punt entre "els que decideixen" i el carrer? No em puc passar tota la vida esperant una oportunitat que no arriba. Perdoneu-me, és que no sé en què fallo, o què o qui falla.

1 comentari:

DINO RATSO ha dit...

Has de separar entre música i el negoci. Mai van junts. Que no facin cas de la teva proposta no vol dir que sigui més o menys vàlida. Primer has de quedar satisfet amb el que fas. Després si reconeixen la teva feina o no, és un aspecte que no pots controlar. Mai facis música per agradar als altres.