Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dijous, de juliol 12, 2012


Aquest mateix vespre he acabat, ara sí, les bases instrumentals d'Himnes". He substituït dos moviments, els 10 i 13, i he regravat dos moviments més, els 8 i 12, que tenien petits errors. He esbossat les melodies de tots els moviments, excepte els 1,2,14 i 15 que ja en tenien, en un quadern, a mà. Les lletres estan totes triades i en ordre, i he fet també el croquis general de com he de disposar els instruments a la partitura. Ara el que queda és acabar les partitures (seran uns tres dies de feina), gravar veus i mesclar. Espero que en un mes... També, després d'un primer intent meu que no va acabar de quallar, en Jose Luís Algar em va oferir dissenyar una portada pel disc, i la veritat és que li està sortint rodó. Moltíssimes gràcies des d'aquí.
********************
Els altres treballs estan com estaven. Simplement canviar la primera peça de "Santuari" (i crec que ja ho vaig comentar). "1980" té també bases i ordre definits. A tots dos els falten les lletres, espero poder-m'hi posar a l'agost. Pel setembre em liaran amb el Psalm 42 de Mendelssohn-Bartholdy (que ja vaig cantar) i no és una perspectiva que m'atragui molt (almenys he localitzat la partitura d'orquestra, m'agrada molt més treballar així).
De moment el disc més confús és el "1964", he estat regravant algunes bases (sobretot "Bum! Said The Bell", ara en mi major) i variant la velocitat d'algun tros més. No acaba de quallar. És una obra que em deurà perseguir mentre no l'acabi, però si tinc una obra problemàtica des de 1998, aquesta és el "1964".
********************
"Automatic Day" té 12249 visites a YouTube, degut a certa publicitat no sol·licitada.
********************
I només queda afegir un parell de peticions per a aquest any:
  1. Dimissió en bloc del govern del PP i eleccions estatals anticipades.
  2. Dimissió en bloc del govern de CiU i eleccions anticipades al Parlament de Catalunya, seguides de la proclamació de la independència del nostre país.
  3. Dimissió de l'Angela Merkel i el·laboració d'un pla econòmic que estimuli el creixement econòmic enlloc de blocar-lo.
  4. Que en Rodrigo Rato i Cia. vagin a la presó.
  5. Aprovació de la dació en pagament.