Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dimecres, de juliol 27, 2011

Aventures d'un patinet a Mataró.

Ha arribat el 27 de juliol i la mare m'ha fet llevar a 2/4 de 6 per a anar a sentir la Missa de les Santes a Mataró. Problema núm. 1: ja van tot de dies en què quan recupero el ritme de son normal m'he de tornar a llevar quan no toca per a anar a algun lloc estrafolari. Així que durant el matí no he estat gaire concentrat. Sumeu-hi tot de gent parlant durant la interpretació, unes quantes trepitjades de peu, pèssima acústica, que la Missa de les Santes es toca inserida en una missa missa de dues hores i 40 minuts... i a sobre ha vingut el Felip Puig. Hem sentit xiulada des de dins quan ha arribat, i la missa ha començat uns minuts tard quan sempre comença a les 10. No essent jo un fan del Sr. Puig, no ha estat el meu dia favorit.
Fa un parell de dies que tinc el DVD de la festa on vaig tocar-cantar pels amics. S'ha d'editar, voldria quedar-me amb els moments més bons. Que tinguem un bon record.