Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dimecres, de març 06, 2024

Calling out Moyothead tonight!

 

Torna Aristòtil-Sud, el grup ideal per a posar dels nervis tota la família!


https://youtu.be/QOcLgv_MKw8


*****


Fa uns dies vaig treure “Ill Inois”, l’àlbum amb les darreres idees que tenia pendents en el meu estil de sempre. Ha sortit prou bé. Però tinc ganes de canviar. És un final d’època.


https://lluispalomapatinet.bandcamp.com/album/ill-inois



1. This Is Not Me 580 California Suite


Acumula idees de cinc demos diferents.


2. A Memoir of My Former Shelf


Vaig estar a punt d’emprar una versió feta amb demos de l’editor de partitures. Un de tres temes fets expressament pel disc.


3. Side with the Big Sound


Un altre de tres temes fets pel disc.


4. Anoxia Brainwasher Night


Potent.


5. On Avery Fisher's Hall


El millor tema. Empra petits tocs de politonalitat en un tema pensat per a arpes.


6. Some of the Body that Collided with Earth


Va bé con a continuació del tema anterior.


7. I Happen to Be a Regular Action


Primer de tres temes vells fets per a banda.


8. Destroyed Transmission's Girlfriends


Segon tema fet per a banda, el millor dels tres.


9. But I Scratched Maniac Who


Tercer tema per a banda.


10. 25-F (Graphic Users)


Ajunta un munt d’idees antiquíssimes que em va costar molts anys arribar a ajuntar el una cançó efectiva.


11. 1950 But Now


Fet partint d’una vella sintonia que vaig fer fa anys pel programa de ràdio Pluralment. Nadal pur.


*****


Tinc una carpeta d’idees estranyes amb el nom de «The Disaster Composer». Molt del material és de l’era «Corrupció», les idees més fora de to que no podien entrar a l’àlbum. Provaré de realitzar-les, en plan de fer el burro i fer coses radicals. Ja serà per a... ni idea de quan.

Apart, tinc carpetes amb fotos i amb vídeos, material en brut que ja miraré amb calma.

Em falta escriure. Les idees les tinc. El temps, no.


*****


Frase senzilleta per a animar a una amiga:


“Una noche, mírate una estrella, porque esa estrella serás tú, brillando esplendorosa en el cielo.”